اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورزش اصفهان در سالی که گذشت

خانه کشتی و وزنه‌برداری به سرنوشت نقش جهان مبتلا شد

خبرگزاری فارس: گره ورزشگاه نقش جهان که سال‌هاست با هیچ دندانی باز نمی‌شود، قرار است در سال 91 به سرانجام برسد.

خانه کشتی و وزنه‌برداری به سرنوشت نقش جهان مبتلا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ورزش اصفهان در سال 90 روند کم فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت هر چند که از لحاظ سوژه‌های خبری سال پرباری را داشت.

در روزهای ابتدایی سال 91 بی‌مناسبت ندیدیم که نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین اتفاقات ورزشی رخ داده در سال 90 که ورزش استان اصفهان را تحت‌الشعاع قرار داد.

ورزشگاه نقش‌جهان در سال 90 تنها در رسانه‌ها حضور داشت و در عمل در بحث اجرایی هیچ فعالیتی در این ورزشگاه صورت نگرفت.

تنها نکته مثبت سال 90 برای ورزشگاه نقش‌جهان، بسته شدن پرونده انتقال مدیریت ورزشگاه به استان بود.

در حالی که طی دو سال گذشته به دلیل اصرار استاندار اصفهان بحث انتقال مدیریت ورزشگاه مطرح شده، در بحث اجرایی هیچ کاری صورت نگرفته بود، بعد از بازدید وزیر ورزش و جوانان از این پروژه، با نظر مستقیم وی منتفی شد و در روزهای پایانی سال نیز پیمانکار جدید شناخته شد تا شاید در سال 91 گره کور نقش‌جهان باز شود.

در بحث عمرانی چند پروژه دیگر نیز بنا به دلیل کمبود بودجه به مرحله بهره‌برداری نرسید.

سالن 25 آبان که چندی قبل مسئول اداره فنی مهندسی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس از افتتاح این سالن در اواخر اسفندماه سال جاری خبر داده بود، در سال 90 به بهره‌برداری نرسید و به سال جدید موکول شد.

خانه وزنه‌برداری اصفهان نیز که چند تاریخ مختلف برای بهره‌برداری آن اعلام شده، هنوز به مرحله افتتاح نرسیده و خانه کشتی نیز چنین وضعیتی دارد.

دو هفته مانده به پایان سال 90 پرونده لیگ برتر فوتسال با قهرمانی تیم فوتسال گیتی‌پسند به پایان رسید، اما برخلاف تصور این قهرمانی چندان لذت‌بخش نبود زیرا در هفته پایانی مسابقات اتفاقاتی رخ داد که موجب شد سایه تلخ ورزش ناجوانمردانه بر ورزش استان سایه بیندازد.

رقم خوردن دو نتیجه عجیب در دیدار تیم‌های گیتی‌پسند و پرسپولیس تهران و هم‌چنین مسابقه تیم‌های ماهان و منصوری موجب شد تا شایعاتی در مورد وقوع تبانی در این دو بازی رخ بدهد.

با برملا شدن زوایای دیگری از این اتفاق و در ادامه تأکید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر دست داشتن چند بازیکن در تبانی موجب شد تا این ماجرا وارد ابعاد تازه‌ای شود.

این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوست که در شرایط عادی با توجه به سرمایه‌گذاری بسیار دو تیم اصفهانی انتظار می‌رفت که قهرمانی به یکی از این دو تیم برسد، اما عملکرد ضعیف آنها موجب شد تا برای دست‌یابی به قهرمانی دست به اعمالی بزنند که پشیمانی را برای ورزش دوستان اصفهانی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول