اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

قانون‌گذاری مناسب سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی قانونگذاری مناسب و قابل اجرا را در کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان مهم ارزیابی کرد.

قانون‌گذاری مناسب سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان تشکل‌های مردم نهاد در زمینه حمایت از زنان آسیب دیده در تبریز، گفت: آسیب‌های اجتماعی زنان حوزه‌های مختلفی دارد که خانواده یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین این حوزه‌ها است و اگر زن در خانواده احساس امنیت و آرامش نداشته باشد دچار آسیب‌ها و مشکلات فراوانی می‌شود که عواقب آن علاوه بر خود فرد، خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر آثار مخرب خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به حساسیت کار این تشکل‌ها و با ارزش دانستن آن افزود: سازمان‌های حمایتی دولتی بیشتر مسائل و مشکلات مادی مددجویان را مدنظر داشته و در حد امکان به تامین آنها می‌پردازند در حالی که اکثر آسیب دیدگان اجتماعی در کنار احتیاجات مادی، به محبت و راهنمایی دلسوزانه نیز محتاج هستند تا در ادامه راه دچار اشتباهات بزرگ‌تر و آسیب‌های عمیق‌تر نشوند.

شایق ازدواج‌های تحمیلی، اعتیاد و بیکاری شوهر یا سرپرست خانوار، بداخلاقی اعضای خانواده، مادی، ضرب و شتم و مهم‌تر از همه فقر اعتقادی و فرهنگی را از اصلی‌ترین عوامل فراری شدن دختران و زنان از خانه دانست و افزود: جا دارد تشکل‌های حمایتی غیردولتی بیش از پیش در رابطه با بررسی علل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن تحقیق و پژوهش کرده و نتایج حاصله را در اختیار مسئولان ذیربط و افکار عمومی قرار دهند تا هر یک از دستگاه‌های قانون‌گذاری و اجرایی کشور به وظیفه خود در این مورد عمل کنند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری مناسب و قابل اجرا را در کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان مهم ارزیابی کرد و افزود: مصوبات مجلس در رابطه با حمایت از خانواده و پیشگیری از ظلم و تعدی نسبت به زنان زمانی مفید خواهد بود که جامع، کامل و قابل اجرا باشد و در غیر این صورت آثار قابل لمسی در جامعه نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت بر طرف کردن چالش‌های موجود در حوزه زنان و خانواده به ویژه کاهش عوامل آسیب‌رسان به امنیت و آرامش زنان گفت: اولویت اصلی مجلس قانون‌گذاری مناسب و جامع برای رفاه عموم مردم است و زنان به عنوان نیمی از جامعه حق دارند حل مسائل و مشکلات خود را از نمایندگان مجلس مطالبه کنند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با بیان این مطلب که وضعیت فعلی زنان در کشور با دیدگاه اسلام، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فاصله بسیار دارد، گفت: باید برای رساندن این وضعیت به وضع مطلوب و ارائه الگوی مناسب از زن مسلمان ایرانی، سعی و تلاش فراوانی به خصوص از سوی نمایندگان مجلس و متولیان فرهنگ جامعه صورت گیرد تا جامعه‌ای متعالی و سالم برای رشد و شکوفایی استعداد افراد بویژه قشر زنان تحقق یابد.

وی با اشاره به خدمات تشکل‌های مردم نهاد در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزود: یکی از اولویت‌های مجلس نهم باید حمایت همه‌جانبه از این تشکل‌ها و نظارت سازنده بر آنها برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر از سوی این تشکل‌ها باشد.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول