اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برمودای خشکی /6

دانشجویان زائر راهیان‌نور، پا برهنه بر خاک می‌روند

خبرگزاری فارس: یکی از راویان دوران دفاع مقدس گفت: دانشجویان به هنگام حضور در مناطق عملیاتی به گونه‌ای سر به سجده گذاشته و یا پابرهنه روی خاک و سنگ حرکت می‌کنند.

دانشجویان زائر راهیان‌نور، پا برهنه بر خاک می‌روند

عباس کیاستی در حاشیه بازدید دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین از منطقه انجام عملیات کربلای 4، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس از قزوین به مناطق عملیاتی جنوب کشور اظهار کرد: زائران کاروان‌های راهیان نور دانشجویی، استثنایی‌ترین و بی‌نظیرترین انسان‌های تاریخ هستند و حضور خالصانه و بی روی و ریای آنان در مناطق عملیاتی، گواهی بر صدق این موضوع است.

کیاستی افزود: دانشجویان کاروان‌های راهیان نور جوانان شهرنشین امروزی هستند که در آسایش رشد کرده و زندگی می‌کنند اما با وجود این به هنگام حضور در مناطق عملیاتی به گونه‌ای سر به سجده گذاشته و یا پابرهنه روی خاک و سنگ حرکت می‌کنند که تواضع آنان مایه فخر و مباهات ایران زمین است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی، تمامی رزمندگان ایرانی حسین‌وار رشادت کردند تا امروز جمهوری اسلامی ایران سربلند باشد، این دانشجویان را بهترین سربازان ولایت خواند که می‌توانند از ثمره خون رزمندگان پاسداری کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان شرکت کننده در راهیان نور به خوبی شهدا را می‌فهمند، می‌شناسند و به آنان گرایش پیدا می‌کنند و این همان چیزی است که سبب می‌شود سختی‌های از دست دادن جوانان در زمان جنگ تحمیلی و یا سختی‌های فعلی جانبازان ارزش داشته باشد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: کلیه این دلایل موجب شده‌اند تا رزمندگان زمان جنگ تحمیلی با دیدن این جوانان اذعان کنند که اگر بنا بود هر یک از آنان هزاران بار بمیرند تا چنین جوانانی در این سرزمین باقی بمانند و زندگی کنند ارزش داشت.

کیاستی با تأکید بر اینکه یقینا این نسل بهترین نسلی است که می‌توانست پاسخگوی خون شهیدان باشد، خاطر نشان کرد: با وجود چنین جوانانی در سرزمین ایران جنگ دیگری تکرار نخواهد شد اما اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد این نسل ولایتمدار می‌تواند نه تنها مانند رزمندگان سی سال پیش بلکه خیلی بهتر از آنان از خاک و ارزش‌های وطن خود دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه نسل جاری به خوبی در دامان ایران اسلامی پرورش یافته و تربیت شده‌اند عنوان کرد: دلیل تأکید مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به جوانان نیز حفظ همین سرمایه‌ها است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول