اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

توسعه 500 هکتاری فضای سبز تبریز در سال 91

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از برنامه‌ریزی و تلاش این مجموعه برای ایجاد و توسعه 500 هکتار فضای سبز جدید و نیز افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز در سال‌جاری خبر داد.

توسعه 500 هکتاری فضای سبز تبریز در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین با تأکید بر لزوم تسریع روند توسعه فضای سبز شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای کاری شهرداری در سال‌جاری، از توافق شهرداری با برخی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان به منظور مشارکت در ایجاد و توسعه فضای سبز خبر داد.

وی افزود: شهرداری تبریز در سال‌جاری و براساس توافق انجام گرفته با برخی دستگاه‌های اجرایی استان اقدام به ایجاد و توسعه فضای سبز در اراضی تحت مالکیت این نهادها خواهد کرد که در این راستا توافق‌های نهایی برای ایجاد 100 هکتار فضای سبز در اراضی متعلق به دانشگاه تبریز، 60 هکتار در اراضی متعلق به فرودگاه تبریز، 25 هکتار در اراضی پایگاه هوایی و 15 هکتار فضای سبز در اراضی متعلق به راه‌آهن آذربایجان انجام گرفته است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود هدف‌گذاری کاشت 5 میلیون اصله درخت و درختچه در فضاهای خالی شهر، ادامه اجرای طرح کاشت ارتفاعات عون‌بن‌علی، توسعه پارک عباس میرزا، ایل‌باغی و باغات لواسان جمعاً به میزان 300 هکتار را از دیگر برنامه‌های شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز شهری در سال 91 برشمرد.

*قدردانی شهردار تبریز از تلاش‌های نیروهای خدماتی در ایام نوروز

شهردار تبریز همچنین در ادامه از تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی کارکنان خدمات شهری، پاکبانان، اکیپ‌های خدماتی و مسئولان ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری تبریز در آماده‌سازی، زیباسازی و تنظیف شهر در ایام نوروز قدردانی کرد.

نوین با اعلام اینکه نوروز امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد تبریزی پاک، زیبا و تمیز بودیم، از زحمات و تلاش‌های عوامل اجرایی و خدماتی دخیل در دستیابی به شهری تمیز در نوروز امسال قدردانی کرد.

شهردار تبریز افزود: با تشکیل و آغاز به کار ستاد تسهیلات نوروزی در مجموعه شهرداری طی یک ماه گذشته برنامه‌ریزی و تلاش‌های بسیاری برای آماده‌سازی مناسب و آبرومندانه شهر برای استقبال از بهار و میهمانان، مسافران و گردشگران نوروزی از سوی بخش‌های مختلف این ستاد انجام گرفت و در همین راستا شهرداری تبریز با تجهیز و آماده‌سازی پارک‌های مسافر، سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، ورودی‌های سه‌گانه تبریز، رنگ‌آمیزی جداول، لکه‌گیری و اصلاح آسفالت معابر، نوسازی مبلمان شهری، گل‌کاری در میادین اصلی شهر، ایجاد هفت‌سین‌های متعدد در معابر و میادین اصلی، راه‌اندازی اتوبوس‌های تبریزگردی و اکیپ‌های راهنمای گردشگران در قالب طرح از من بپرس، آماده‌باش اکیپ‌های آتش‌نشانی برای اقدام در مواقع بحرانی، آماده‌باش کامل اکیپ‌های خدماتی و تنظیف در سطح مناطق، گام موثری در استقبال مناسب و آبرومند از بهار و میهمانان و گردشگران نوروزی در این ایام برداشت.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول