اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

وزارت بهداشت و درمان نیاز به طرحی نو دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: وزارت بهداشت و درمان برای حل مشکلات درمانی مناطق محروم کشور باید طرحی نو پیاده کند و پزشکان را مکلف به حضور در این مناطق کند.

وزارت بهداشت و درمان نیاز به طرحی نو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در بازدید از بیمارستان خاتم‌الانبیاء ابرکوه، کار پرسنل درمانی و پرستاران را دارای قداست خواند و اظهار داشت: بیمار در شرایطی است که با توجه به کسالت جسمی و آزردگی روحی هرگونه محبتی را در امر درمان خود نادیده نمی‌گیرد و به آن با دیده احسان نگاه می‌کند.

وی ضمن تقدیر از مسئولان، کادر درمانی و پرستاران این بیمارستان افزود: همان‌طور که در نخستین خطبه نماز جمعه امسال اعلام کرده‌ام، امیدواریم که امسال سال رسیدگی کامل به امر بهداشت و درمان و درمانگاه و به ویژه بیمارستان ابرکوه باشد.

حسینی ضمن تشکر از تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد برای برطرف کردن برخی از کاستی‌های درمانی ابرکوه و پرداخت برخی از کمک هزینه‌ها اظهار داشت: متأسفانه شرایط و محرومیت ابرکوه امر بهداشت و درمان این شهرستان را در تنگنا قرار داده است و زیاده‌پردازی به بعضی پزشکان که بعضاً به عنوان هدیه یا کمک هئیت امناء در دیگر شهرها صورت می‌گیرد، موجب افزایش انگیزه مادی پزشکان شده و اقبال آنان به خدمت در شهرستان محرومی هم‌چون ابرکوه که توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارد، کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید در ایفای نقش عادلانه برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم کشور طرحی جدید پیاده کند و دانشجویان رشته‌های تخصصی پزشکی را در هنگام پذیرش، مشروط به انجام خدمت پنج ساله در هر نقطه مورد نیاز در کشور نماید تا این‌گونه شاهد نابسامانی درمانی و تبعیض و تمایز حقوقی پزشکان نباشیم.

در این دیدار که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ابرکوه انجام شد، رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیاء ابرکوه نیز به بیان برخی از فعالیت‌ها پرداخت.

به گزارش فارس، مردم شهرستان ابرکوه از مشکلات درمانی بسیاری رنج می‌برند و اصلی‌ترین این مشکلات کمبود پزشکان متخصص است که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده هنوز رفع نشده است و همه ساله به واسطه رفت و آمدهای مکرر به مرکز استان برای رفع مشکلات درمانی، شاهد حوادث تأسف‌باری در این مسیر حدود 150 کیلومتری هستیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول