اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

هلال‌احمر به 102 مصدوم امدادرسانی کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از امدادرسانی به 102 مصدوم در حوادث مختلف ایام نوروز خبر داد.

هلال‌احمر به 102 مصدوم امدادرسانی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در جلسه تشریح فعالیت‌های امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر اردبیل اظهار داشت: در ایام نوروز جمعیت هلال‌احمر به بیش از یک هزار و 29 خانوار به طرق مختلف امدادرسانی کرده و دو هزار و 615 نفر حادثه ‌دیده را مدد رسانده است.

وی تصریح کرد:‌ جمعیت هلال‌احمر استان در طرح نوروزی خود که از 25 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین امسال برگزار شد بیش از دو هزار و 607 نفر حادثه دیده را نجات داده و 62 مصدوم حوادث مختلف را به مراکز بیمارستانی و درمانی انتقال دادند.

غیبی خاطر نشان کرد: در این ایام جمعیت هلال‌احمر به 40 نفر مراجعه‌کننده درمان سرپایی ارایه کرده و بیش از 521 نفر را نیز در چادرها و مراکز دیگر اسکان دادند.

این مسئول تعداد تیم‌های عملیاتی طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان را 91 تیم با 92 نفر نجات‌گر پرتلاش پرسنل و 243 نفر نجات‌گر داوطلب اعلام کرد و ادامه داد: 27 امدادگر نیز در کنار این تعداد نیرو به کارگیری شدند و ما در مجموع 362 نفر نیروی عملیاتی در طرح نوروزی امسال به کارگیری کردیم.

وی از فعال بودن 70 دستگاه آمبولانس، 16 دستگاه خودروی نجات تیپ یک و دو و 21 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در قالب طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل تجهیزات عملیاتی به کارگیری شده را پنج دستگاه ست سبک نجات و دو دستگاه ست هیدرولیک نجات اعلام و خاطر نشان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان از ابتدای اجرای این طرح 511 بسته غذایی و 273 بسته اقلام زیستی را توزیع کرده است.

غیبی در ادامه سخنان خود از حضور پنج روزه بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان از ششم تا دهم فروردین ماه برای کنترل جاده‌ها و وضعیت ترافیکی استان و همچنین امداد و نجات به یک زن باردار را یادآور شد و گفت: حضور بالگرد جمعیت هلال‌احمر سبب شد تا ما بتوانیم کنترل‌ها و نظارت‌های هوایی خود را مناسب و شایسته انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای موفق دوازدهمین مرحله طرح راهنمای مسافران نوروزی خبر داد و افزود: در 10 شهرستان استان اردبیل 16 پایگاه، 289 نفر عضو پایگاه‌ها و پست‌های مختلف را به کارگیری کردیم و به بیش از 65 هزار و 117 مسافر مراجعه‌کننده خدمات متنوع راهنمایی ارایه شده است.

غیبی تعداد خیمه‌های نماز برپا شده را 16 مورد و مراجعان به نمازخانه‌ها را نیز بیش از چهار هزار و 220 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ما 16 ایستگاه سلامت را نیز در این ایام دایر کردیم و اقلام فرهنگی توزیع شده نیز شامل سه هزار قبله‌نما، هشت هزار کیف کمری امداد، دو هزار جلد سالنامه، یک هزار جلد کتاب سفر راهنما، 15 هزار بروشور گردشگری، 80 هزار نسخه روزنامه، دو هزار خودکار، پنج هزار آب معدنی و 10 هزار کیسه زباله بوده است.

وی در پایان سخنان خود ارایه خدمات نوروزی امسال را در مقایسه با سال‌های گذشته کیفی‌تر و متنوع‌تر توصیف کرد و ادامه داد: امسال تلاش کردیم تا با به کارگیری تمام توان به ویژه استفاده از نیروهای افتخاری امداد و نجات در حوزه‌های مختلف شایسته‌ترین عملکرد را داشته باشیم.

 

برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در نیر

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نیر از برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در جاده برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

عسگر فرجی با یادآوری این‌که در این دوره 30 نفر از امدادگران واجد شرایط به مدت دو روز در این دوره شرکت کردند، گفت: رویکرد جمعیت هلال‌احمر توسعه آموزش‌های همگانی و تخصصی است.

وی افزود: افرادی که نمره قبولی کسب کنند در پایگاه امداد و نجات بین‌ شهری صائین در محور نیر – سراب به عنوان نجات‌گر به کارگیری می‌شوند.

فرجی از ارایه آموزش‌های عمومی امداد و نجات و کمک‌های اولیه برای بیش از یک هزار و 500 نفر در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این حرکت در مناطق مختلف شهری و روستایی در حقیقت یک تحول مهم در فرهنگ‌سازی آموزش‌های همگانی بوده است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول