اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم خبر داد

بهره‌برداری از تالار مرکزی قم در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تالار مرکزی شهر قم دارای پیشرفت فیزیکی خوبی بود و تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از تالار مرکزی قم در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی طبا امروز در دیدار مدیران کل استان قم با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وضعیت کاغذ در استان قم تا حدودی بهتر شده اما همچنان هزینه تولید کتاب به ویژه کتب دینی در قم بالاست.

وی افزود: نشر استان قم نیازمند نگاه ویژه است زیرا بیش از یک پنجم کتاب‌های کشور در قم به چاپ می‌رسند و این استان دارای مصرف بالای کاغذ در طول سال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تصمیم این اداره کل برای ایجاد مرکز صادرات محصولات فرهنگی در قم به سراسر جهان گفت: در این زمینه با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز تفاهمات لازم صورت گرفته است.

وی از تبدیل شدن قم به قطب صادرات فرهنگی و مذهبی خبر داد و عنوان داشت: کنگره ملی آیت‌الله گلپایگانی و جشنواره بین‌المللی مهدویت طی سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

اسماعیلی طبا افزود: تالار مرکزی شهر قم نیز هم اکنون دارای 100 درصد پیشرفت در نصب اسکلت فلزی و 60 درصد اجرای سقف بوده و تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید تا مکانی برای استقرار تمام انجمن‌های فرهنگی و هنری قم ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اتحادیه ناشران قم برای تامین کاغذ و حل مشکل کمبود کاغذ اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: اگر هماهنگی لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود، اتحادیه ناشران می‌تواند در زمینه واردات کاغذ اقدامات موثری انجام دهد.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم در زمینه چاپ و نشر در کشور تاکید کرد: استان قم از نظر چاپ در کشور و میزان کتاب‌های منتشره جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر کاغذ کافی برای چاپ کتاب‌ تامین شود، قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول