اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون اهل استان فارس:

توجه مسئولان به تئاتر بیشتر شده است

خبرگزاری فارس: یک هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون اهل استان فارس گفت: توجه مسئولان به هنر تئاتر افزایش یافته و نسبت به گذشته احساس مسؤلیت بیشتری می‌کنند.

توجه مسئولان به تئاتر بیشتر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمود پاک‌نیت اظهار داشت: سال گذشته به عنوان داور در جشنواره‌های تئاتری که در بعضی از شهرستان‌ها برگزار می‌شد حضور داشتم که احساس کردم ارزش تئاتر نسبت به گذشته این هنر برای مسؤلان بیشتر شده و در واقع نسبت به تئاتر احساس مسؤلیت بیشتری می‌کنند.

وی ادامه داد: با این رویکرد مسؤلان و دست‌اندرکاران کارهای هنری بعد از جشنواره تئاتر فجر به تئاتر ارزش و اهمیت بیشتری داده‌اند که این جای امیدواری است اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه تئاتر فرهنگ یک جامعه را بیان می‌کند افزود: پیشرفت این هنر نیازمند سالن برای تمرین است و امروزه سالن‌های تئاتر موجود هر شهر نشان از سطح فرهنگ آن شهر است.

پاک نیت بیان داشت: اگر کسانی که مسؤل هستند و دستی بر تئاتر و امور فرهنگی جامعه دارند بیشتر به ساخت سالن‌ها برای انجام کارهای فرهنگی و هنری از جمله هنر تئاتر، ارزش قائل شده و علاقمندان به فرهنگ نیز گسترده‌تر و بیشتر فعالیت کنند می‌توانیم آینده خوبی برای تئاتر کشور رقم بزنیم.

این هنرمند استان فارس اضافه کرد: کشور ما یک سرزمین فرهنگی است که هر کجای این کشور را که نگاه کنیم جوانان عاشق و علاقمند به کارهای فرهنگی و هنری به ویژه هنر تئاتر در حال فعالیت هستند.

پاک نیت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنر تئاتر معرف و شناسنامه هر شهر است ابراز داشت: اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها باید با توجه به اینکه جوانان عاشق به کار در  عرصه تئاتر بسیار هستند، گروه‌های هنری تئاتر را حمایت کنند.

وی تصریح کرد: در اختیار گذاشتن امکانات ناچیز از جمله سالن‌های تمرین می‌توانند در رشد و پویایی خلاقیت‌ها و هنرهای فاخر این قشر پرتلاش مؤثر باشد تا در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنند. 

پاک نیت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروزه شرایطی ایجاد شده که تئاترها فقط ویژه جشنواره‌ها است که در واقع نباید به این صورت باشد.

این هنرمند اهل فارس گفت: باید دانست تئاتر فقط برای مردم است و نه برای جشنواره‌ها که کارهای در این زمینه باید رنگ و بوی مردمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر هدف کار و دنبال کردن هنر تئاتر به طور صرف حضور در جشنواره‌ها، باشد این هنر می‌میرد اظهار داشت: با این روش مردم نسبت به تئاتر بی‌تفاوت می‌شوند که ایجاد شدن این رویکرد عیب بزرگی برای دوستداران این هنر به شمار می‌آید و این در حالی است که این هنر باید در اختیار مردم قرار گیرد و نباید وابسته به جشنواره و جایزه شود.

پاک نیت حضور تئاترهای فاخر در شهرستان‌ها را یکی از عوامل احیای این هنر در نقاط مختلف کشور دانست و ادامه داد: امروزه بسیاری از تئاترهای خوب و فاخر با رویکرد جدید در تهران و برخی شهرستان‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و برای اینکه این تئاترها در شهرستان‌ها نیز اجرا شود مسؤلان تئاتر شهرستان‌ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها باید حمایت‌های خود را در این بخش انجام دهند و خواهان انجام فعالیت‌های تئاتر در شهرستان‌های خود باشند.

وی اضافه کرد: در سطح استان اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی احیا و انجام امور فرهنگی و هنری جامعه هستند که باید در اشاعه فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها حمایت‌های تمام‌جانبه خود را لحاظ کنند تا این هنر در کشور رشد و پیشرفت کند.

پاک نیت خاطرنشان کرد: از طرفی استقبال مردم از فعالیت‌های هنری به ویژه هنر تئاتر به تبلیغ و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر شهرستانی بستگی دارد و معتقدم داد و ستد بین ارگان‌های هنری و فرهنگی، موفقیت را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان استان فارس در دهه 60 و 70 در کشور گفت: امروز اگر حضور کم‌تری از هنرمندان استان‌ها از جمله فارس را در بخش‌های مختلف در سطح ملی شاهد هستیم به علت ضعف کارکردی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها است، چراکه آنها حامی و حمایت کننده اصلی هنرمندان شهر و استان خود هستند.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون اهل استان فارس اضافه کرد: امروز در برخی از شهرستان‌ها تنگ‌نظری‌هایی در سطوح مختلف وجود دارد که مانع حضور و معرفی هنرمندان به جامعه و کشور می‌شود و هنر و هنرمند به دلایل مختلف یا از شهر خود خارج شده و یا هنر و استعداد خود را به طور کامل نمی‌تواند ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های هنری خود افزود: در حال حاضر مشغول بازی در سریالی 26 قسمتی با عنوان «قصه مرد ناتمام» برای شبکه یک هستم که نام این فیلم به زودی عوض می‌شود.

پاک نیت همچنین از بازی در یک سریال جدید خبر داد و گفت: در یک سریال نیز با نام «اوسنه پادشاهی» که به نوعی شبیه به سریال روزی روزگاری بوده و  در قالب طنز  است و در 50 قسمت تهیه شده به ایفای نقش پرداختم که به زودی و به احتمال بسیار در اردیبهشت ماه سال جاری از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

محمود پاک نیت متولد 1331 کازرون است، وی از سال 1348 در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد و در 52 نمایش حضور یافت .

این هنرمند در سال 1352 به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد و از سال 1367 به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول