اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اداره کل ارشاد خراسان‌جنوبی:

وبلاگ‌نویسی دینی بارزترین عرصه تبادل اندیشه‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی وبلاگ‌نویسی دینی را بارزترین عرصه تبادل دین و اندیشه‌های اسلامی دانست و گفت: وبلاگ‌نویسی فرصتی مناسب برای بیان اندیشه‌های دینی در ساختاری جدید به جوانان است.

وبلاگ‌نویسی دینی بارزترین عرصه تبادل اندیشه‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی، محمدحسین جعفری ضرورت برگزاری جشنواره‌ای با عنوان جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی را در جامعه بسیار ضروری دانست.

وی اظهار داشت: از آن جا که وبلاگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای جدید ترویج فرهنگ در فضای مجازی است باید بتوان با بهره‌گیری از این رسانه مبانی و ارزش‌های ایرانی و اسلامی را در فضای مجازی منتشر کرد.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ایجاد ارتباط سازنده بین فعالان عرصه دین و تبادل تجربیات و افکار در بین وبلاگ‌نویسان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی برشمرد و تاکید کرد: نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌های دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی باید بتواند ضمن فراهم کردن شرایط تبادل اطلاعات در بین کاربران ارتباط بیش از پیش آنها را با فعالان عرصه دین فراهم کند.

جعفری با اشاره به اینکه دشمن در سالیان متمادی در فضای جنگ نرم و رسانه‌ای اقدام به برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای کرده است، تصریح کرد: برای مبارزه و پر رنگ ظاهر شدن در فضای سایبری و مجازی لازم است با تولید محتوای سالم و با رویکرد دینی با فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان به مبارزه بپردازیم.

وی نقش جوانان وبلاگ‌نویس را در ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: جوانان به عنوان افسران جنگ نرم می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و وبلاگ نویسی ایفا کنند.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله گسترش فرهنگ اسلامی در فضای مجازی باید دانش‌آموزان، دانشجویان و فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی وارد عرصه وبلاگ‌نویسی و تولیدات محتوای ایرانی و اسلامی شوند.

جعفری با بیان اینکه رسانه‌ها به‌عنوان ابزاری قدرتمند در ترویج فرهنگ وبلاگ نویسی نقش بی‌بدیلی دارند، اذعان کرد: حضور پر شور رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی می‌تواند خدمتی بی‌نظیر برای گسترش معارف دینی از کانال‌های جدید ارتباطی از جمله وبلاگ‌نویسی باشد.

وی معطوف کردن نگاه متولیان و مسئولان و حساس کردن آنها به موضوع وبلاگ‌نویسی را از مهم‌ترین راهکارهای ارائه شده برای گسترش وبلاگ‌نویسی در جامعه عنوان کرد.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، ترغیب افراد وبلاگ‌نویس برای کار در حوزه دینی، سمت و سو دادن سمن‌های مردمی به این امر، استفاده از محرک‌ها و تشویق‌های مناسب برای افراد فعال و گنجاندن آموزش‌های لازم در نظام آموزشی برای آمادگی نسل جدید از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در جامعه است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول