اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:

بالغ بر 8 درصد از جمعیت اصفهان سالمند هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: جمعیت سالمندی در اصفهان به 8.12 درصد رسیده است و این افراد در سنین بالای 60 سال قرار دارند.

بالغ بر 8 درصد از جمعیت اصفهان سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری پیش‌ از ظهر امروز در همایش نکوداشت هفته سلامت با اشاره به اهمیت توجه به سالمندان موجود در جامعه اظهار داشت: در حال حاضر و به ویژه طی چند سال گذشته جمعیت سالمندان افزایش یافته‌ و شاخص‌های آماری کشور این موضوع را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زندگی سالم، طول عمر بیشتر، سالمندی و سلامت به عنوان شعار هفته سلامت محسوب می‌شود، اضافه کرد: انسان سالم محور توسعه پایدار قرار دارد و توسعه کشور مستلزم توجه به سلامتی تمامی اقشار موجود در جامعه و به ویژه سالمندان و طول عمر بیشتر در هر جامعه‌ای است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه افزایش طول عمر جامعه سبب افزایش جمعیت سالمندان می‌شود، تصریح کرد: افزایش آگاهی جامعه برای پویایی و نشاط سالمندان ضرورت دارد که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی خانواده‌ها و سالمندان به موضوع بهداشت و سلامتی است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید پدیده سالمندی را به صورت ویژه مدیریت کنند، ادامه داد: جمعیت سالمندی در اصفهان به 8.12 درصد رسیده است و این افراد در سنین بالای 60 سال قرار دارند.

حیدری با اشاره به اینکه توجه به ورزش سالمندان، پیشگیری از بیماری‌های سالمندان و توجه به کرامت معنوی و اجتماعی این افراد باید در دستور کار تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد، تأکید کرد: توانمندی‌های سالمندان در این دوره از زندگی با تغییر در ویژگی‌های جسمانی آنها کاهش می‌یابد و این موضوع باید با مراقبت‌های لازم و ضروری جبران شود.

وی با اشاره به اینکه سالمندان باید از فعالیت روزانه متعادل برای تضمین سلامتی خود برخوردار باشند، افزود: هم‌چنین تغذیه سالمندان باید متناسب با سن آنها باشد و این افراد برای جلوگیری از رکود خود نیازمند برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت خود هستند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول