اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

سلامت در سالمندی هوشمندی دوران جوانی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سلامت ایام سالمندی منوط به حفظ اصول بهداشتی و درمانی و شاخصه‌های تندرستی در دوران نوجوانی و جوانی است.

سلامت در سالمندی هوشمندی دوران جوانی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوچهر براک عصر امروز در مراسم تجلیل از مروجان سلامت و تبیین اهداف آموزش همگانی در حوزه سلامت در اردبیل اظهار داشت: سلامت در دوران سالمندی جدا از دوران کودکی یا نوجوانی نیست چرا که امروز اگر کودکان ما با پشتوانه سلامت و شادابی کامل پرورش یافته و تربیت شوند، در آینده تنی سالم و زندگی شاداب می‌یابند.

وی تصریح کرد: اگر در دوران کودکی و نوجوانی فرد مورد نظر شاخص‌های سلامت همه‌جانبه را رعایت کند و از مصرف دخانیات دوری کرده و تغذیه مناسب همراه با ورزش مستمر را داشته باشد، به یقین در دوران سالمندی از لحاظ سلامت و بهداشت دچار مشکلات و معضلات نمی‌شود و به سرعت نیز می‌تواند بر پیشامدهای مقطعی غلبه پیدا کند.

براک با قدردانی از مربیان و مروجان سلامت و بهداشت جامعه خاطر نشان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به آموزش همگانی در حوزه حفظ سلامتی به معنای واقعی بدون بال و پر دادن‌های متفاوت نیاز داریم چرا که معتقدیم جامعه ما به سرعت در حال گذر از دوران جوانی و حرکت به سمت سالمندی است و در چنین شرایطی است که ما می‌توانیم تندرستی خود را باز یافته و احیا کنیم.

به گزارش فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر فرهنگ‌سازی رفتار شایسته با سالمندان اضافه کرد: همه ما نه تنها وظیفه داریم از تجارب سالمندان و پدران و مادران استفاده کنیم بلکه بهتر است با رعایت شاخصه‌های درست از بیماری‌های احتمالی پیشگیری کرده و فرهنگ تغذیه مناسب را نهادینه کنیم.

در این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به اجرای برنامه‌های مختلف در طول سال با هدف حفظ سلامت نوجوانان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه علاوه بر اجرای برنامه‌های صبحگاهی و ورزش همگانی طرح آهن‌یاری، توزیع شیر رایگان، فعالیت مروجان سلامت و برپایی سفره‌های سلامت را شاهد هستیم که اینها در تأمین سلامت و اعتلای مؤلفه‌های تندرستی بسیار مؤثر است.

علیرضا گلشن در ادامه گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح‌های مختلف ورزشی نظیر شنا، ژیمناستیک و طناب‌زنی در مقاطع مختلف سنی به عنوان یک ضرورت ساعات ورزشی تلاش می‌کند تا سلامت نسل آینده را از هم اکنون تضمین کند.

در شهرستان خلخال کلبه‌های سلامت به همراه سفره سلامت در بخشی از مدارس این شهرستان برپا شد و به صورت رایگان قند و فشار خون اندازه‌گیری شد.

در شهرستان مشگین‌شهر نیز از دانش‌آموزان مروج بهداشتی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول