اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

راه‌اندازی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان از راه‌اندازی دفتر ادبیات پایداری این نهاد در ماه آینده خبر داد.

راه‌اندازی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری در کرمان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اخلاق و تحکیم خانواده موضوع ویژه برنامه‌های حوزه هنری در سال جاری است.

وی عنوان کرد: دفتر ادبیات پایداری در حوزه هنری استان کرمان در اردیبهشت ماه سال جاری تشکیل می‌شود.

سالاری با بیان اینکه تاکنون بخش ادبیات پایداری زیر نظر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان کرمان بود، افزود: برپایی کارگاه‌های تاریخ شفاهی در زمینه جمع‌آوری خاطرات مربوط به دوران انقلاب اسلامی ازجمله برنامه‌های این دفتر است.

وی از اعلام نتایج سیزدهمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان کرمان خبر داد و گفت: سه اثر از بین 12 نمایشنامه راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره با رای هیئت داوران به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.

سالاری افزود: امیرحسین طاهری، علی سلطانی و محمدرضا فهیمی به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم جشنواره مذکور را به دست آوردند.

وی ابراز داشت :نادر برهانی‌مرند، حسینعلی شوندی و عبدالرضا قراری قضاوت آثار سیزدهمین جشنواره نمایشنامه نویسی استان کرمان را بر عهده داشتند.

سالاری با اشاره به اینکه حوزه هنری از نخستین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروه سرود تشکیل داد، بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری پنج سرود در زمینه هنر انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، دفاع مقدس، آثار مذهبی، اخلاق و تحکیم خانواده در حوزه هنری کرمان آماده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منصور حسینی به عنوان مسئول جدید واحد موسیقی حوزه هنری کرمان منصوب شده است، ابراز داشت: تولید آثار صوتی و نوشتاری، پیگیری و انتشار کتاب‌های تخصصی موسیقی، تولید و اجرای کنسرت‌های موسیقی فاخر و ارزشی از مهم‌ترین رسالت‌های واحد موسیقی است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان تشکیل گروه‌های سرود و تواشیح برای تولید آثار همسو با اهداف و رسالت‌های حوزه، شناسایی، جذب و هدایت استعدادهای نو و خلاق در عرصه موسیقی و سرود را از دیگر رسالت‌های واحد موسیقی این نهاد برشمرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول