اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

انتشار 2 کتاب توسط حوزه هنری کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان از انتشار 2 کتاب "فرهنگ انسان‌شناسی تئاتر" و "بررسی انواع طنز در خارستان حکیم قاسمی‌کرمانی" توسط این نهاد در سال جاری خبر داد.

انتشار 2 کتاب توسط حوزه هنری کرمان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کتاب "فرهنگ انسان‌شناسی تئاتر" نوشته "یوجینیو باربا" و "نیکولو ساوارز" با ترجمه "یدالله آقاعباسی" منتشر و وارد بازار نشر شد.

 وی افزود: این کتاب به تحلیل جامع و اصولی از هنر اجراگری در گونه‌هایی متفاوت تئاتر شرق پرداخته و نویسنده توانسته است با تبحر ویژه‌ای از قیاس اجراگری در نمایش شرق و اجراگری در نمایش غرب به آشکارسازی بسیاری از لایه‌های پنهان و پایه‌ای هنر اجراگری دست یابد.

 سالاری با بیان اینکه کتاب "فرهنگ انسان‌شناسی تئاتر" برای فعالان عرصه تئاتر، محققان و پژوهشگران قابل تامل است، تصریح کرد: این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر با 368 صفحه در قطع رحلی و شمارگان 2 هزار و 500 نسخه و قیمت 9 هزار و 900 تومان وارد بازار نشر شد.

 وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان کرمان همچنین کتاب "بررسی انواع طنز در خارستان حکیم قاسمی‌کرمانی" را منتشر می‌کند.

 سالاری گفت: "خارستان" از آثار حکیم قاسمی‌کرمانی طنزنویس برجسته دوره قاجاریه است که این اثر بر مبنای حکایت‌های سعدی و با سبک و شیوه نثر مسجع و آمیختگی با نظم از جنبه‌های مختلف و متعدد قابلیت بررسی مجدد را دارد.

 وی با اشاره به اینکه زبان و بیان در "خارستان" سهل و ممتنع است، عنوان کرد: این اثر نثری ساده و در عین حال فصیح و بلیغ دارد و لحن بیشتر حکایت‌ها طنزآمیز است.

 سالاری گفت: حکیم قاسمی در کتاب "خارستان" گاهی افسانه‌های رایج در دوره خود را موضوع طنز قرارداده است که چنین رویکردی به فرهنگ مردم در مثنوی و دیگر آثار بزرگ ادبی دیده می‌شود و موضوع تمام حکایت‌ها، مباحث اخلاقی و لزوم رعایت اخلاق است.

 وی بیان داشت: "خارستان" رویکردی به انواع طنز نظیر طنز آشکار و پنهان، طنز فلسفی، طنز اجتماعی، طنز موقعیت، طنز عبارت و... دارد.

 سالاری با اشاره به اینکه این اثر تاکنون در طنزنویسی ایران مهجور و در حاشیه مانده بود، ابراز داشت: با بررسی‌هایی که محمدعلی علومی بر انواع طنز مندرج در این اثر انجام داده کتابی با عنوان "بررسی انواع طنز در خارستان حکیم قاسمی‌کرمانی" از سوی حوزه هنری کرمان برای انتشار به انتشارات سوره مهر سپرده شد.

 انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول