اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خرید 805 هزار تن محصول

خوزستان در خرید توافقی محصولات کشاورزی اول شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی خوزستان گفت: این سازمان در سال گذشته با خرید 805 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی به نرخ توافقی و تضمینی رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرد.

خوزستان در خرید توافقی محصولات کشاورزی اول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی خوزستان، هرمز خواجوی اظهار کرد: از این میزان 55 هزار تن محصول شامل سویا، پیاز و کلزا به صورت تضمینی، 210 هزار تن محصول شامل ذرت، جو، شلتوک و گندم به صورت توافقی و بیش از 540 هزار تن گندم به صورت مباشرتی برای شرکت غله خریداری شد.

 به گفته وی، برای خرید این میزان محصولات کشاورزی مبلغ 256 میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است.

این مقام مسئول افزود: در سال زراعی گذشته 60 مرکز تعاون روستایی در استان خوزستان کار خرید بیش از 42 نوع محصول کشاورزی را بر عهده داشته‌اند.

خواجوی حمایت از کشاورزان، تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها را از مزایای اجرای طرح خرید توافقی محصولات زراعی و باغی استان عنوان کرد.

سالانه از سطح یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی زیرکشت، 12 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می‌شود. گندم، برنج، ذرت، جو، نیشکر، مرکبات، صیفی‌جات، کنجد، کلزا و علوفه دامی از مهم‌ترین تولیدات زراعی و باغی خوزستان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول