اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات ستارگان درخشان انجام می‌شود

تجدید چاپ کتاب «سلوک سرخ» پس از 10 سال

خبرگزاری فارس: یک نویسنده اصفهانی گفت: پس از وقفه‌ای 10 ساله در چاپ کتاب «سلوک سرخ» این کتاب به همت انتشارات ستارگان درخشان بازنویسی و تجدید چاپ می‌شود.

تجدید چاپ کتاب «سلوک سرخ» پس از 10 سال

حسین مسجدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ناشر قبلی این کتاب که مستندی داستانی از زندگی سردار شهید مصطفی ردانی‌پور است، کنگره سرداران اسلام بوده که پس از چاپ نخست این کتاب در سال 75 چندین بار دیگر بدون اجازه اقدام به تجدید چاپ این کتاب کرده بود، از سال 80 تاکنون با توجه به تعطیل شدن دفتر این انتشارات این کتاب دیگر تجدید چاپ نشده است.

استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته انتشارات ستارگان درخشان درخواست تجدید چاپ این کتاب را کرده بود، تصریح کرد: برای تجدید چاپ این کتاب تصمیم گرفتم آن را بازبینی کرده و اصلاحات ویرایشی در آن انجام دهم.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد کتاب نسبت به چاپ گذشته تغییر کرده، ادامه داد: اکنون این کتاب حالت رمانی خاطراتی پیدا کرده و به سبب آنکه بسیاری از بخش‌های زندگی این شهید در دسترس نیست جنبه داستانی آن تقویت شده است.

مسجدی تأکید کرد: از تمام گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و اطلاعاتی که از زندگی شهید ردانی‌پور وجود دارد در این کتاب استفاده شده و شیوه روایت آن نیز سبکی در داستان‌نویسی به نام یادآوری است.

وی اضافه کرد: زمانی که شخصی تب دارد بیشتر از قبل در خود فرو می‌رود و گاهی حالاتی عرفانی برای وی به وجود می‌آید.

استاد دانشگاه اصفهان در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه شهید ردانی‌پور در شب پیش از شهادت تب داشته است از این موضوع در کتاب سلوک سرخ برای فلاش‌بک به گذشته و مرور زندگی وی به شکل داستانی استفاده شده است.

این نویسنده و پژوهشگر اصفهانی تصریح کرد: این کتاب خاطرات زندگی شهید ردانی‌پور از دوران مدرسه، طلبگی، عملی شهید در زمان جنگ و دوره فرماندهی و استعفاء تا زمان شهادت وی بر روی تپه برهانی را دربر می‌گیرد.

به گزارش فارس، سردار شهید مفقودالاثر مصطفی ردانی‌پور فرمانده قرارگاه فتح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کمتر از 3 سال سطوح فرماندهی رزمی را تا سطح قرارگاه طی کرد و علاوه بر حضور فعال در عملیات‌های مختلف، در مبارزه با اشرار و نابودی ضد انقلاب در کردستان نیز نقش مهم تأثیرگذاری داشت و در 15 مرداد 1362 در عملیات والفجر 2 به شهادت رسید.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول