اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم انجام می‌شود

تبدیل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تیپ یک

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تا پایان برنامه پنجم کشور دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تبدیل به دانشگاه تیپ یک می‌شود.

تبدیل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تیپ یک

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در نشست کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال 66 تاسیس شده است، اظهار کرد: این دانشگاه با یک دانشکده آن هم دانشکده پرستاری آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تیپ 2 محسوب می‌شود، افزود: بر اساس برنامه تدوین شده تا پایان برنامه پنجم این دانشگاه تبدیل به تیپ یک یعنی هم‌سطح دانشگاه‌های جندی شاپور اهواز و تبریز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: برنامه‌ریزی انجام شده برای تبدیل این دانشگاه به تیپ یک آرزوی دست یافتنی محسوب می‌شود.

وی تعداد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را 8 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این دانشگاه هفت معاونت نیز دارد.

سروری با اشاره به اینکه بهداشت و درمان جامعه به دو صورت درمان محور و سلامت محور دنبال می‌شود، اضافه کرد: درمان محور بودن امور پزشکی نیازمند هزینه فراوانی است.

وی با بیان اینکه امور پزشکی باید به سمت سلامت محوری حرکت کند، ادامه داد: اجرای نظام پزشک خانواده یکی از نظام‌هایی است که به دنبال سلامت محوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از زیر پوشش پزشک خانواده بودن 482 هزار نفر در سطح استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن نظام پزشک خانواده رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد از مردم جامعه زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، ادامه داد: برخی از اقشار جامعه هم از خدمات چندین بیمه استفاده می‌کنند.

سروری از فراهم بودن زمینه برگزاری دوره‌های عمومی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: راه‌اندازی دوره‌های تخصصی و تکمیلی از چشم‌اندازهای 20 ساله آینده کشور است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در 25 سال گذشته برای توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در چند سال گذشته دوره‌های تخصصی از 9 تخصص به 32 دوره تخصصی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعطای مجوز به بخش خصوصی برای فعالیت در سطح استان را از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه اعلام کرد و گفت: در چند سال گذشته سه برابر 20 سال گذشته در بخش پژوهش هزینه شده است.

وی از رشد 100 درصدی دانشجویان ورودی به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: تحصیلات تکمیلی نیز در این مدت 400 رشد داشته باشد.

سروری اضافه کرد: راه‌اندازی واحد بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

وی ادامه داد: همچنین 10 انجمن خیریه نیز در استان زنجان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول