اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خبر داد

کشف بیش از 497 هزار لیتر سوخت قاچاق در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از کشف بیش از 497 هزار لیتر سوخت قاچاق در سال گذشته در این استان خبر داد.

کشف بیش از 497 هزار لیتر سوخت قاچاق در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون یاسمی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج اظهار کرد: میزان کشف فرآورده‌های نفتی توسط هنگ مرزی و نیروی انتظامی و کارکنان شرکت ملی در سال 90 اعم از بنزین، نفت سفید ونفت گاز 497 هزار و 314 لیتر بوده است.

وی در رابطه با اعلام  افزایش 101 درصدی کشف فرآورده‌های نفتی توسط فرمانده مرزبانی کردستان، تصریح کرد: طبق آمار و اسناد در سال 90 نسبت به مدت مشابه آن 13 درصد کاهش کشف فرآورده های نفتی را داشته‌ایم.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: میزان کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق شده در سال 89، 572 هزار و 982 لیتر و مجموع سال 90 ،497 هزار و 314 لیتر  بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به اجرای دیگر برنامه‌های این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: چند برنامه نرم‌افزاری درارتباط با بحث منطقه‌ای کردن نفت‌ گاز و بخش حمل و نقل در استان اجرا شد.

یاسمی عنوان کرد: در بحث منطقه‌ای کردن نفت گاز مرغداری‌ها و گلخانه‌ها با همکاری جهاد کشاورزی برنامه نرم‌افزاری را اجرا کردیم.

وی در رابطه با توزیع و تامین فرآورده‌های نفتی در سال گذشته اظهارداشت: در سال گذشته  در مصرف بنزین موتور 5 درصد کاهش داشتیم که این نسبت در کل کشور دو درصد بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف نفت سفید در سطح استان پنج درصد کاهش داشته و نفت گاز نیز هفت درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان کاهش مصرف نفت کوره در استان را 40 درصد ذکر کرد و افزود: در سطح کشور مصرف نفت کوره 11 درصد رشد داشته است.

یاسمی در پایان با اشاره به بحث غرامت فرآورده‌های نفتی تصریح کرد:رقمی معادل 4 میلیارد و 662 میلیون ریال غرامت فرآورده  در سال گذشته داشته‌ایم و بیش از 80 درصد هم غرامت را دریافت کردیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول