اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت:

آسایشگاه رشت بیمار جدید پذیرش نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت گفت: بالغ بر 100 نفر از بیماران دارای شرایط در نوبت پذیرش این موسسه هستند که به دلیل کمبود فضای لازم از پذیرش آنان معذوریم.

آسایشگاه رشت بیمار جدید پذیرش نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایوب قدیمی بعد ازظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت نخستین آسایشگاه احداث شده درسطح کشور است که 45 سال پیش دکتر حکیم‌زاده آن را احداث کرد.

وی با بیان اینکه حکیم‌زاده پس از آن آسایشگاه کهریزک تهران را به عنوان دومین آسایشگاه بنا کرد، افزود: در موسسه آسایشگاه سالمندان رشت 550 بیمار بستری هستند که 250 پرسنل، پرستار و پزشک به طور مستقیم به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

این مسئول با ابراز خرسندی از بازدید اعضای شورای شهر رشت از آسایشگاه این شهر ابراز کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت به نمایندگی از اعضای شورای شهرهرهفته به این مکان مراجعه می‌کند و از نزدیک به کار این مجموعه نظارت دارند و روند فعالیت‌های این مجموعه را شاهد هستند.

وی، حضور اعضای شورای اسلامی رشت را موجب ایجاد انگیزه و نشاط در بین بیماران و پرسنل این موسسه دانست و گفت: پرسنل این مجموعه در روز شاهد دردها و رنج‌های بیماران و تلاش در التیام دردهای آنان خدمات بسیاری ارائه می‌دهند که حضور گرم و صمیمی اعضای شورا به این مجموعه موجب دلگرمی و نشاط آنان میِ‌شود و برای لحظاتی صحنه‌های غم‌انگیز رنج کشیدن بیماران را فراموش می‌کنند.

قدیمی، نداشتن فضای کافی و لازم و عدم توانایی بیماران در رعایت بهداشت فردی و شخصی خود را مهم‌ترین مشکلات اصلی آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان دانست و اذعان کرد: بهداشت فردی و محیطی بیماران به نحو منظمی صورت می‌گیرد که برخی از آنان در روز چهار مرحله تعویض جا دارند و در هفته سه نوبت استحمام می‌شوند و برقراری چنین بهداشتی برای آسایشگاه هزینه بسیاری در بر دارد.

وی افزود: تخت‌های این بیمارستان نزدیک به‌هم قرار دارد که به لحاظ قانونی باید هر تختی دو متر با تخت بعدی فاصله داشته باشد تا بیماران دچار مشکلات خاص بهداشتی نشوند.

مدیرعامل آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت با بیان اینکه بالغ بر 100 نفر از بیماران دارای شرایط در نوبت پذیرش این موسسه هستند، خاطرنشان کرد: این تعداد از افراد از طبقه ضعیف، آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه هستند که به دلیل فضای کم نمی‌توانیم آنان را در این موسسه نگهداری کنیم و از پذیرش آنان معذوریم .

وی تصریح کرد: با مطالعه و بررسی شرایط موجود و گسترش آپارتمان‌نشینی در جامعه تا 10 سال آتی مردم دیگر نمی‌توانند سالمندان و معلولان خود را در خانه نگهداری کنند و باید به چنین مکان‌هایی بفرستند.

قدیمی، به احداث ساختمان جدید آسایشگاه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: هیئت مدیره آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت به دلیل برطرف کردن کمبود فضای لازم و پذیرش افرادی که در نوبت هستند و ایجاد درآمد برای تامین نقدینگی آسایشگاه اقدام به ساخت ساختمان جدید در ضلع ورودی آسایشگاه کرد که علاوه بر فراهم کردن فضای مناسب برای پذیرش بیماران، فضای بیشتری را برای بیماران کنونی ایجاد می‌کند.

وی افزود: ورودی آسایشگاه با قدمت 40 ساله که فضایی به طول 150 متر مربع و عرض 19 متر داشت را تخریب کردیم و ساختمانی با زیربنای یک‌هزار و 500 متر مربع در 5 طبقه را آغاز به ساخت کردیم که در این دو ماه پیشرفت‌های خوبی داشته است.

به گفته این مسئول، برای ساختمان مذکور 20 مغازه، یک شعبه بانکی، فروشگاه زنجیره‌ای و سالن آمفی تئاتر یک‌هزار نفره در طبقه فوقانی طراحی شده و واحدهای اداری در طبقات این ساختمان تجمیع می‌شوند که با تجمیع این واحدها مشکل اساسی فضای کم به صورت مناسبی برطرف می‌شود.

وی، هزینه‌های سالانه آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت را بالغ بر 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با کمک سازمان بهزیستی استان و سیستم نظارت و بازرسی 25 درصد از هزینه‌های آسایشگاه پرداخت و بقیه از طرف مردم نوعدوست و خیر گیلانی و شهر رشت تامین می‌شود.

قدیمی، اضافه کرد: آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت 100 درصد خدماتی است که به همین دلیل خود را زیرمجموعه شهرداری می‌دانیم  و از شهرداری تقاضای افزایش مقرری آسایشگاه را داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه افزایش نرخ نان و بنزین هیچ ارگانی برای آسایشگاه سوبسیدی لحاظ نکرده است، خاطرنشان کرد: تمام این افزایش نرخ‌ها از طریق صرفه جویی و کار مضاعف پرسنل تامین می‌شود.

این مسئول، با تصریح بر اینکه رعایت حلال و حرام در اولویت کار این مجموعه قرار دارد، متذکر شد: بیشترین حمایت به این موسسه از طرف مردم نوع دوست صورت می‌گیرد و ما با رویکرد قرار دادن رعایت حلال و حرام اعتماد مردم را جلب می‌کنیم.

‌انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول