اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

پیشرفت و توسعه ورزش زورخانه‌ای در گرو برنامه‌ است

خبرگزاری فارس: پیشرفت و توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در استان کرمان در گرو برنامه‌ریزی صحیح و به موقع‌ است.

پیشرفت و توسعه ورزش زورخانه‌ای در گرو برنامه‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، چهارشنبه شب نشست مسئولان هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان با نمایندگان برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی شهر کرمان در محل زورخانه ذوالفقار مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این نشست در حالی برگزار شد که به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان علاوه بر توسعه قهرمان پروری در کشور، برنامه‌های ویژه‌ای به منظور رونق هر چه بیشتر این ورزش در رده‌های سنی و سطوح مختلف است.

از برنامه‌های عنوان شده در این نشست اینگونه تلقی شد که توسعه زیرساخت‌ها، رفع نواقص برخی زورخانه‌های قدیمی سطح شهر و تجهیز زورخانه‌ها و همچنین سرعت‌بخشی به عملیات‌های عمرانی و ساخت و سازهای زورخانه‌های در دست ساخت در شهرهای مختلف استان از اهم برنامه‌های پیش روی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان است.

حضور معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در رأس هیئت وزنه سنگینی برای موفقیت در اجرای برنامه‌ها است.

سال گذشته پس از کش و قوس‌های فراوانی که برای انتخاب رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان و عدم تشکیل مجمع هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای انجام شد با اتخاذ تدابیری از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان، جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان به عنوان سرپرست و مرد شماره یک هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای، مدیریت این ورزش ایرانی و اسلامی اصیل را در دست گرفت.

هرچند این انتخاب در ابتدا انتقاداتی را به همراه داشت و برخی با نگاه به دوران حضور ناموفق کمالی در هیئت شنا این انتخاب را نادرست تلقی می‌کردند.

اما می‌توان این انتخاب را با توجه به جایگاه و موقعیت شغلی سرپرست فعلی هیئت در استانداری کرمان و یکی از اشخاص صاحب جایگاه در استان به فال‌نیک گرفت و به انتظار کارنامه و عملکرد وی نشست، زیرا با توجه به جایگاه نخست هیئت در سطوح مسابقات کشوری و کسب عناوین قهرمانی متعدد می‌توان با تداوم برنامه‌ها و تکرار رویه‌های گذشته این عناوین را مجدد تکرار کرد.

اما در شرایط کنونی حضور کمالی می‌تواند کفه ترازوی موفقیت و پیشرفت را در ابعاد توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی و همچنین در زمینه دریافت اعتبارات و کمک‌های مالی برای ورزش نخست استان کرمان را سنگین و سنگین‌تر کند.

البته محبوبیت یک مدیر ناشی از تفکرات، تجارب و کاردانی وی است که عاملی برای موفقیت سازمانش است، پهلوانی و زورخانه‌ای‌های استان می‌توانند با اتکا به تجربیات مدیریتی چند ساله وی در بخش‌های مختلف استان از هم‌اکنون به انتظار آغاز تغییرات وسیع به منظور پیشرفت هر چه بیشتر ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان باشند.

 از توجه به استعدادها  غافل نشویم

موفقیت‌های هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان در رده‌های سنی مختلف در سال 90 موجب شد تا همه به قدرت بالای کرمانی‌ها در این رشته ورزشی در کشور پی برده و بدانند برای تصاحب عنوان قهرمانی در رده‌های مختلف کشوری باید به فکر عبور از دیوار بلندی به نام کرمان باشند، البته در این بین مسئله مهمی که پیشکسوتان و مربیان این رشته باید به ورزشکاران القا کنند، پرهیز از غرور نابه‌جا و خود برتربینی در برابر سایر رقبا است.

قهرمانی‌های چند ساله اخیر کرمان در کشور و عضویت چندین نفر از ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی استان در تیم‌های ملی عملا مسئولیت کمالی و همکارانش در هیئت پهلوانی را سنگین کرده  است، زیرا در شرایط فعلی انتظارات مردم و علاقمندان به این رشته از ورزشکاران و مسئولان افزایش یافته و همه تکرار این قهرمانی‌ها را انتظار دارند.

برای تکرار و تداوم این قهرمانی‌ها در وهله اول برنامه‌ریزی و هدفمند کردن تمرینات اولویت نخست است، ضمن آن که کشف و پرورش استعدادها و هدایت ورزشکاران در مسیر صحیح ورزش حرفه‌ای و دوری از حواشی می‌تواند قهرمانی‌های مداوم کرمان در کشور را تا سال‌های سال تکرار کند.

 *حمایت‌های مالی از ورزشکاران فراموش نشود

حمایت مالی از ورزشکاران و قهرمانان استان کرمان در شرایط فعلی لازمه موفقیت آنها است، ورزشکاری که با تحمل سختی و مشقت فراوان رنج تمرینات چند ماهه را به جان خریده تا با دفاع از عنوان و اعتبار استان در کشور سربلندی و غرور را برای کرمان و کرمانی به ارمغان آورد، نیازمند حمایت مالی است، زیرا  در دنیای ورزش حرفه‌ای توجه به وضعیت مالی ورزشکاران و عقد قردادهای مالی نیز زمینه‌ساز خشنودی ورزشکار برای ترغیب در موفقیت‌ها است.

----------------------------------

یادداشت از عباس آقاملایی

----------------------------------

انتهای پیام/ر10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول