اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) صورت می‌پذیرد

انجام بیش از 11 هزار پروژه عمرانی عام‌المنفعه در کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر گفت: سالانه بیش از 11 هزار پروژه عمرانی عام‌المنفعه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در کشور ایجاد می‌شود.

انجام بیش از 11 هزار پروژه عمرانی عام‌المنفعه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، سردار سیدضیاء‌الدین حزنی پیش از ظهر امروز شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های روستای شعبان نهاوند اظهار کرد: از مهم‌ترین مأموریت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و دورافتاده است تا جایی که اجرای این پروژه به نوعی موجب محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده و به ویژه روستاها شده است.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری خطاب به مدیر و کارکنان این قرارگاه تصریح کرد: فرمایش رهبری مبنی بر توزیع عادلانه امکانات قرارگاه است زیرا ایشان فرموده‌اند، این قرارگاه از آن جایی که توان اجرای پروژه‌های عمرانی مهم در کشور را دارد باید پروژه‌هایی با ارزش 300 میلیارد تومان در داخل کشور و یک هزار میلیارد تومان در خارج کشور توسط این مرکز اجرا شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر ابراز داشت: در سال گذشته این قرارگاه توانسته با استفاده از امکانات و توان بالای خود بیش از 11 هزار پروژه عمرانی با 300 میلیارد تومان اعتبار را انجام دهد که شامل احداث یک هزار و 260 مجموعه ورزشی، یک هزار و 62 خانه بهداشت، 2 هزار و 300 مسجد، 960 خانه عالم، یک هزار و 600 کیلومتر جاده روستایی، 228 باب کتابخانه، 254 دهنه پل و 542 گلزار شهدا در سراسر کشور را با موفقیت انجام و تحویل مردم دهد.

وی ساماندهی گلزار شهدا را هدیه‌ای به خانواده شهدا خواند و اضافه کرد: از افتخارات این قرارگاه شاد کردن دل خانواده شهداست.

فرماندار نهاوند نیز توجه به ایجاد بسترهای مناسب اشتغال و تولید را در سطح روستاها مهم خواند و بر عزم دولت در ایجاد این بسترها در شهرستان خبر داد و گفت: در طول فعالیت دولت نهم و دهم، کمتر روستایی مایل است که از روستا به شهرها مهاجرت کند زیرا شرایط ایجاد اشتغال با پرداخت تسهیلات مناسب در صورت ارائه طرح‌های توجیهی مهیاست.

اسماعیل زارعی‌کوشا به ساماندهی مزار شهدای گرانقدر اشاره کرد و افزود: ساماندهی مزار مطهر شهدا موجب دلگرمی خانواده شهدا شده است.

وی بیان داشت: 86 گلزار مطهر شهدا در روستاهای نهاوند وجود دارد که 401 شهید گرانقدر در این گلزارها آرمیده‌اند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند تاکنون 194 مزار مطهر شهید ساماندهی شده و مابقی مزارها و گلزارها نیز با تخصیص اعتبار لازم به زودی ساماندهی می‌شوند.

وی عنوان کرد: روستای شعبان با تقدیم 37 شهید گرانقدر اوج ولایت‌مداری خویش را به اثبات رسانده‌ بنابراین این مردم لیاقت و شایستگی هر نوع خدمتی را دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: از افتخارات این مجموعه، احداث مسکن روستایی و مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و همچنین ساماندهی گلزار شهداست.

حسن ظفری گفت: تاکنون توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان 232 گلزار شهدا در 232 روستا ساماندهی شده و تحویل خانواده شهدا شده است.

وی افزود: به طور میانگین برای ساماندهی هر مزار مطهر شهید مبلغی حدود 2.5 تا 3 میلیون تومان هزینه می‌شود.

در پایان این مراسم گلزار شهدای روستای شعبان با 85 میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد مسکن ساماندهی و افتتاح شد و همچنین پل خاتم‌الانبیای روستای شعبان با 4.2 میلیون تومان و میدان شهدای روستا با 14.5 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و کوثر کشور 30 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی این روستا و دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول