اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی قروه خبر داد

معرفی 40 واحد متخلف فرآورده‌های دامی به مراجع قضایی

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی قروه گفت: در راستای اجرای طرح پوشش بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی، سال گذشته 40 واحد متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی 40 واحد متخلف فرآورده‌های دامی به مراجع قضایی

حسن کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان رتبه برتر  سال 90 در بین شهرستان‌های استان را از آن خود کرد.

سرپرست دامپزشکی شهرستان قروه خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی و امتیاز بندی اداره‌کل دامپزشکی کردستان، شبکه دامپزشکی قروه سال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرده است.

وی به مهم‌ترین عملکردهای این شبکه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی 945 هزار نوبت دام سبک و سنگین و 4 میلیون قطعه مرغ زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

کریمی با اشاره به اجرای طرح مقابله با خشکسالی خاطرنشان کرد:  طرح یاد شده از سه ماهه چهارم سال 90 آغاز و تا پایان خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

به گفته وی طی اجرای این طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز، تیلریوز، آبله، شاربن و آنتروتوکسمی، داروی ضد آفت کنه زنبور عسل و واکسیناسیون ماهی‌های سردآبی به صورت رایگان انجام می‌شود.

* معرفی 40 واحد متخلف فرآورده‌های دامی به مراجع قضایی 

سرپرست شبکه دامپزشکی قروه تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پوشش بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی، سال گذشته 40 واحد متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کریمی اضافه کرد: در همین زمینه 24 واحد عرضه مرغ زنده و یک واحد عرضه مرغ غیربهداشتی پلمب و نیز 9 هزار و 274 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی شدند.

وی به اجرای طرح توسعه عملیات مبارزه با بیماریهای طیور بومی، آبزیان و زنبور عسل نیز اشاره کرد و گفت: سیستم gis برای ثبت مراکز پرورش ماهی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول