اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری بهزیستی گلستان:

پیشگیری از اعتیاد در اولویت‎های گلستان قرار دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان گفت: در سال جاری پیشگیری از اعتیاد در اولویت‎های استان گلستان قرار دارد.

پیشگیری از اعتیاد در اولویت‎های گلستان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالحسین خوری پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت: زنگ خطر اعتیاد در کل کشور به صدا درآمده است و حتی با اخباری که داریم جدی‎ترین مسئله در دنیا خطر اعتیاد به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه استاندار گلستان در سال جاری پیشگیری از اعتیاد را در رده هفت اولویت اول استان قرار داد خاطر نشان کرد: در سال 1390 نیز این مسئله مورد تاکید استاندار گلستان بود و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

خوری با اشاره به اینکه اعتیاد یک مسئله درجه یک شناخته شده ابراز داشت: تدوین برنامه‎ها و سیاست‎ها طوری باید باشد که بتوانیم این مسئله را ریشه‌کن کنیم یا حداقل جلوی پیشرفت آن را بگیریم.

کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان در خصوص اقدامات انجام شده در این راستا تصریح کرد: ما از سال 1385 شناسایی مناطق آسیب‎خیز استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و با توجه به فعالیت‎های مختلف بهزیستی اقدامات در خوری انجام شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های همیار و اجتماع محور را در این محلات داشته‎ایم تاکید کرد: در هر محله گروهی از افراد را که به عنوان گردهمایی بتواند کار آموزشی برای محله خود انجام دهند در نظر گرفته‎ایم.

خوری یادآور شد: در بعضی از محلات آسیب‌خیز کارگاه‌هایی جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی را داریم که فعالیت آنها بر اساس بالا بردن سطح آگاهی مردم و سلامت محیط محقق می‎شود.

کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان با بیان اینکه مسئله آموزش در سطح اولیه پیشگیری در دستور کار است گفت: برای افرادی که به دام اعتیاد افتاده‎اند نیز پیشگیری ثانویه و ثالث را در دستور کار قرار داده‎ایم.

وی خاطر نشان کرد: در این سطوح افراد به مراکز ترک اعتیاد ما می‎توانند مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

خوری مراکز ترک اعتیاد سرپایی، مراکز ترک اعتیاد میان‌مدت یا کپ و مرکز اقامتی بلندمدت یا اجتماع‌مدار را از مراکز اصلی برای پیشگیری از اعتیاد در سطح استان دانست و تصریح کرد: ورود به این مراکز کاملاً اختیاری است و کسی را مجبور به اینکه تحت درمان قرار گیرد نمی‎کنیم چون اعتقاد بر این است که افراد باید خودشان به این مسئله برسند که خودش مقصر این عامل است و اعتماد به نفس و نظر تخصصی فرد در این خصوص مهم‌تر از دیگران است.

کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان اذعان داشت: مرکز اقامتی بلندمدت اعتیاد تنها در 13 استان وجود دارد که یکی از آنها گلستان است و در این مرکز افراد مدت سه تا شش ماه با آموزش اصول خاص به بیمار یک نگرش جدید می‌دهند چرا که نگرش خود فرد در این مسئله بسیار مهم است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول