اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین کتابخانه شبانه‌روزی در همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین کتابخانه شبانه‌روزی در همدان افتتاح شد.

نخستین کتابخانه شبانه‌روزی در همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز شنبه نخستین کتابخانه شبانه‌روزی در مرکز استان با حضور فرماندار همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی رسماً افتتاح شد.

فرماندار همدان در این مراسم اظهار کرد: از 107 روستای شهرستان همدان 30 روستا از کتابخانه‌های عمومی برخوردار هستند و 70 هزار جمعیت روستایی نیز به کتابخانه‌های عمومی دسترسی دارند.

حسن قهرمانی‌مطلق افزود: در حال حاضر 15 کتابخانه در سطح شهرستان همدان با دارا بودن 152 هزار جلد کتاب، هزار و 170 صندلی و 18 هزار و 500 نفر عضو مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار جلد کتاب با ارزش ریالی 25 میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی همدان هدیه شده است، اضافه کرد: میزان سرانه کتابخانه‌های عمومی تا سال 84، 90 سانتیمتر مربع بود اما این رقم تا پایان سال گذشته به 56/2 سانتیمتر مربع رسید.

فرماندار همدان با اشاره به طرح "کتاب من" و لزوم استفاده بیشتر از اینترنت پرسرعت و کتابخانه دیجیتال گفت: در سال گذشته بالغ بر 7 هزار جلد کتاب در سامانه ثبت شده است و افراد نیز موفق به دریافت کتاب‌های سفارش شده خود شده‌اند.

وی احداث و راه‌اندازی دو قرائت‌خانه را در همدان ضروری دانست، و افزود: ایجاد کتابخانه افراد کم‌بینا و نابینا و همچنین کتب خطی و سنگی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و هرچه زودتر در مرکز استان عملیاتی شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در ادامه با اشاره به پوشش 64 درصدی کتابخانه‌های عمومی در سطح استان اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان همدان کتابخانه عمومی شهرک مدرس در هفته شش روز و تا ساعت 24 بامداد فعال است و کتابخانه مرکزی همدان نیز در ایام هفته به غیر از تعطیلات رسمی به صورت 24 ساعته فعال است.

فاضل عبادی خاطرنشان کرد: در طی سال‌های اخیر ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان همدان به لحاظ ظرفیت و امکانات از افزایش دو برابری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول