اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان:

توجه به مصرف کننده‌ها با تولید ملی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: توجه به حقوق مصرف کننده‌ها با حمایت از تولیدات ملی محقق می‌شود.

توجه به مصرف کننده‌ها با تولید ملی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمد جعفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شاخصه‌های حقوق مصرف کنندگان باید به مردم شناسانده شود، اظهار داشت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تلاش دارد تا بحث رضایتمندی مشتریان را در مصرف انواع تولیدات داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بررسی و ممیزی خدمات پس از فروش با مجوز انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده انجام می‌شود، یادآور شد: مدل‌های دو کشور برای اجرای این طرح الگو گیری شده و با فرهنگ کشور هماهنگ می‌شود. 

جعفری ادامه داد: فرهنگ‌سازی تنها راه درمان و طولانی مدت برای معرفی و ادامه حیات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح کشور است.

این مسئول فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کشورهای پیشرفته را بیش از 50 سال دانست و گفت: طرح فعالیت انجمن حمایت از مصرف کنندگان بعد از 16 سال ورود به مجلس در مهر سال 88 مصوب شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مازندران به سیاستگذاری در مورد مصرف کننده‌ها که از وظایف انجمن ملی است اشاره کرد و ابراز داشت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده‌ها به عنوان سازمانی مردم نهاد در سطح کشور فعالیت گسترده دارد.

وی با بیان اینکه در سال حمایت از تولید ملی این انجمن تنها سازمان مردم نهادی بود که در شعار سال ورود یافت، تصریح کرد: حرکت ما در راستای منویات رهبری است که در این بخش انجمن در نظر دارد نخستین همایش را در تیرماه سال جاری در مازندران برگزار کند.

جعفری به جدایی ناپذیری تولید از مصرف اشاره کرد و بیان داشت:  تاکنون حامیان این بخش، تولید و مصرف کننده را از هم جدا دیدند.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده با بیان اینکه انجمن در تدوین استاندارد ها با اداره استاندارد مشارکت دارد، خاطرنشان کرد: انجمن ملی به عنوان نماینده مردم در سطح کشور مشکلات و معضلات را به گوش مسئولان می‌رساند.

این مسئول هدفمندی یارانه‌ها را در دراز مدت به سود مردم و جامعه مطرح کرد و افزود: تلاش شده است تا با نظر صاحب‌نظران در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به سود مصرف کننده‌ها گام برداشته شود.

جعفری انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده‌ها را مردمی، غیر دولتی و غیر سیاسی دانست و گفت: انجمن در مدت کوتاه توانست جایگاه خودش را پیدا کند و عضو فعال کار گروه بازار انجمن در سطح کشور شود.

وی یکی از موارد اصلی اساسنامه انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده را بررسی دعاوی و حل فصل آن در معاملات برشمرد و ادامه داد: تلاش داریم به عنوان نماینده مردم بعد از ارجاع پرونده‌های دعاوی در مراجع قضایی پیگیر کار مصرف کننده باشیم.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده دامنه فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده‌ها را گسترده اعلام کرد و بیان داشت: فعالیت برای جمعیت 75 میلیون نفری کشور کار سختی است، در این باره نیازمند خرد جمعی هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن نظارت کافی بر بازرسی‌های اصناف و بازرگانی در بحث قیمت و کیفیت کالاها دارد، اضافه کرد: انجمن معتقد به بازرسی نیست، هر کسی باید ناظر کار خود باشد.

جعفری اذعان داشت: اقتصاد کشورهای توسعه یافته باز است و نظارت بر کار خود در این کشورها حکمفرما است.

رئیس حمایت از حقوق مصرف کننده‌های استان مازندران با بیان اینکه برپایی همایش ملی که برای نخستین بار از سوی انجمن ملی در این استان انجام می‌شود برای صنعت استان موثر است، عنوان کرد: هدف ما در تولید ملی رسیدن به حقوق مصرف کننده‌ها است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول