اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

اخذ مجوز استخدام 300 پرستار در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اخذ مجوز استخدام برای جذب 300 پرستار در استان بوشهر خبر داد.

اخذ مجوز استخدام 300 پرستار در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر غلامرضا حیدری صبح امروز در نشست شورای سلامت شهرستان دیلم اظهار داشت: در دو سال گذشته با اختصاص اعتبارات ویژه شاهد بهبود وضعیت بهداشت و درمان در استان بوشهر بودیم.

وی افزود: با افزایش خدمات بهداشتی و درمانی امید به زندگی در کشور هم اکنون در زنان به 73 و در مردان به 71 سال افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش شاخص‌های امید به زندگی تا سال 1440 جمعیت 60 سال به بالای کشور به 24 درصد می‌رسد.

حیدری افزود: باید زیرساخت‌های لازم و تجهیزات لازم برای مراقبت و درمان سالمندان و خدمات شهری و مبلمان شهری را متناسب با سالمندان مهیا کنیم.

وی اضافه کرد: یک تغییرات همه جانبه در بعد آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر برای مراقبت سالمندان و ساختارهای شهری باید رخ دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: باید به سمتی برویم که نیروهای بومی در رشته‌های پزشکی و زیرمجموعه آن تربیت کرده تا بتوانیم خدمات را با کیفیت بهتری به مردم ارائه کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش باید روی آموزش و تربیت نیروهای بومی برای راهیابی به دانشگاه در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و استفاده از سهمیه‌های بومی تلاش بیشتری انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از 30 دانشجوی دندانپزشکی پذیرفته شده در کنکور سال گذشته 16 نفر دانشجوی بومی و از نقاط مختلف استان هستند.

حیدری گفت: در جذب دانشجو در کنکور امسال سیاست بومی گزینی در رشته دندانپزشکی را لحاظ کرده‌ و حتی محل روستاها را هم در کنکور مشخص کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با تغییرات جدید در ساختار دانشگاه و معاونت‌های دانشگاه با هفت معاونت جدید و زیرمجموعه مدیریتی آن ساختار دانشگاه شکل گرفت و امیدواریم با این تغییرات شاهد رشد روزافزون مجموعه بهداشت و درمان در استان باشیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول