اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

کمیته حمایت از صنایع دستی تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از تشکیل کمیته حمایت از صنایع دستی استان مرکزی در اردیبهشت‌ماه 91 خبر داد.

کمیته حمایت از صنایع دستی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی مجتبی رضوانی اظهار داشت: این کمیته متشکل از مدیرکل امور اقتصادی استان، نماینده معاونت برنامه‌ریزی استانداری،‌ مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مقامات مربوطه خواهد بود.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای بند 119 قانون بودجه سال 90، شهرداری اراک در نوروز 91 اقداماتی انجام داد که می‌توان از جمله آن‌ها به بازسازی تندیس‌های بعضی از میادین مثل تندیس پارک مشاهیر و اجرای سنت نوروز و ساخت هفت‌سین نوروزی به دست هنرمندان بومی استان اشاره کرد.

سرپرست اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به تهیه بسته‌های صنایع دستی اضافه کرد: بسته‌های مذکور ‌برای استفاده مسئولان دولتی در هزینه‌هایی که برای خرید هدیه‌‌ در مراسم‌ تشویقی و تقدیری‌ خود دارند، تهیه شده است.

رضوانی مجاب کردن دستگاه‌هایی که از اعتبارات مربوط به این بند بهره‌مندند و به خرید صنایع دستی برای به جریان انداختن اقتصاد صنایع دستی می پردازند را از مهم‌ترین اهداف این کمیته عنوان کرد و بیان داشت: در مورد تهیه ویترین‌های صنایع دستی در ادارات دولتی نیز تدابیری اندیشیده شده است و با اجرای این برنامه، دو امر حمایت از هنرمندان و آشنایی شهروندان با صنایع دستی استان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول