اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد

راه‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی در بندرعباس

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از آغاز پیگیری‌ها با هدف راه‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی کشور در بندرعباس و توسعه رشته‌های زمین‌شناسی، معدن و متالوژی در دانشگاه‌های هرمزگان طی سال‌ جاری خبر داد.

راه‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه بازرگانی و صنعت و معدن به اهم اولویت‌های توسعه بخش معدن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نقش حوزه معادن نقشی پایه‌ای و اساسی در توسعه صنایع و اشتغال است، گفت: انجام مطالعات زمین‌شناسی، تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و پی‌جویی مواد معدنی با قابلیت تولید ارزش افزوده از جمله برنامه‌های سال 91 هرمزگان در این حوزه است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، توسعه زیرساخت‌های اساسی برای معادن مانند توسعه شبکه راهی، توسعه شبکه توزیع برق، گاز و تسهیل در توسعه صادراتی مواد معدنی مانند کاهش تعرفه‌های بندری، کاهش تعرفه‌های حمل و نقل مواد معدنی را از دیگر برنامه‌های این سازمان طی سال جاری عنوان کرد.

این مسئول جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از معادن را از دیگر اهداف مهم برنامه‌های دستگاه عنوان و ادامه داد: توسعه رشته‌های زمین‌شناسی، معدن و متالوژی در دانشگاه‌های استان نیز از موارد برنامه‌ای مورد توجه است.

عبدلی‌زاده افزود: اختصاص اعتبارات لازم در راستای توسعه بخش معدن برای انعقاد قراردادهای نقشه‌برداری معادن، ارزیابی حجم برداشت‌ها، تهیه خودروهای مناسب و بیابان‌رو جهت نظارت بهتر در امور بهره‌برداری و ایجاد صنایع با هدف ارتقای تولید ارزش افزوده برای کانی‌های معادن استان از دیگر برنامه‌های مدنظر طی سال جاری است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم‌چنین از آغاز و تحقق پیگیری‌ها در راستای راه‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی کشور در این استان نیز خبر داد.

به گفته این مسئول، براساس سهمیه تعیین‌شده اشتغال برای سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در سال 90 که برابر با 3 هزار و 482 فرصت شغلی بود، سازمان موفق به ایجاد 7 هزار و 402 فرصت شغلی در استان شده است.

این مسئول یادآور شد: این عملکرد سبب شد سازمان مذکور به عنوان دومین دستگاه برتر استان در این حوزه شناخته و توسط رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مورد تقدیر قرار گیرد.

عبدلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد سازمان تحت مدیریتش در حوزه بازرگانی و تجارت اشاره و عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته موفق به تجهیز 9 هزار واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش شده است.

وی، کسب رتبه‌های برتر کشوری در بخش اصناف و بازرگانان، مقام برتر کشوری در طرح صدور پروانه کسب اینترنتی، مقام برتر کشوری در اجرای طرح اتوماسیون جمع و سازمان در مرکز استان و مجامع شهرستان‌ها را از جمله موفقیت‌های به دست آمده برای سازمان مذکور طی سال 90 عنوان کرد.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول