اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فعالیت‌های قرآنی باید از تصدی‌گری دولتی خارج شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فعالیت‌های قرآنی باید بر اساس اصل 44 قانون اساسی از تصدی‌گری دولتی خارج و شکل مردم‌نهاد پیدا کند.

فعالیت‌های قرآنی باید از تصدی‌گری دولتی خارج شود

حجت‌‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دارالقرآن استان اردبیل با وجود نیروهای فعال و کار بلد توفیقات خوبی را در سال‌های اخیر به دست آورده به طوری که برای پنجمین سال دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل جزو مجموعه‌های برتر و فعال کشوری بوده است.

وی این رشد و بالندگی را از لحاظ کیفی و کمی یک توفیق بی‌نظیر برای استان اردبیل توصیف کرد و افزود: مسئولیت ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در رده‌های مختلف متوجه تبلیغات اسلامی است و این نهاد تلاش می‌کند در شأن کلام گهربار الهی به وظایف حساس خود عمل کند.

این مسئول بیان داشت: از 17 بند شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دو مورد مربوط به بحث‌های قرآنی است که در سند چشم‌انداز نیز به این امر تاکید فراوان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: امروز تبلیغات اسلامی در کنار سایر مجموعه‌های فعال در حوزه قرآنی و در حمایت از موسسات و خانه‌های قرآنی بسیار فعال و گسترده حاضر شده به طوری که در سال‌های اخیر این سازمان در مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی را ترویج و تعمیق داده است.

دبیر شورای عالی قرآن استان اردبیل در ادامه از حرکت منسجم و قابل توجه تشکیل شورای عالی قرآن قدردانی کرد و افزود: این شورا در جلسات خود توسعه، ترویج و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف را مورد توجه قرار داده و مسئولیت خود را در حوزه علوم قرآنی و آموزش‌های مرتبط در بخش‌های مختلف پیشرو فعالیت‌های دیگر قرار داده است.

وی سیاست این مجموعه را در تحقق خط مشی قرآنی در سطح استان بر اساس آمایش سرزمینی توصیف کرد و گفت: در برنامه پنجم و سند چشم‌انداز بحث همگانی کردن آموزش قرآن در اولویت قرار گرفته که در این بحث راهبرد ما تعریف درست از محیط تربیتی، آموزشی و همچنین نیروی انسانی فرا گیرنده است.

ستوده اصلی‌ترین موضوع در این زمینه را بحث واگذاری و خروج از تصدی‌گری دولتی بیان کرد و افزود: در سطح استان تلاش می‌کنیم تا تمام فعالیت‌های قرآنی به موسسات و خانه‌های قرآنی واگذار شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول