اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حقوق شهروندی وزارت کشور تاکید کرد

حقوق شهروندی به مدیران و شهروندان آموزش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: آموزش حقوق شهروندی از جمله فعالیت‌های موثر برای کاهش جرایم و مشکلات اجتماعی است.

حقوق شهروندی به مدیران و شهروندان آموزش داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در همایش آموزشی حقوق شهروندی که با حضور رئیس اداره حقوق شهروندی وزارت کشور و سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری فارس، در شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به وظایف حقوقی متقابل دولت و مردم اظهار داشت: با وجود فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، شناسایی نقاط ضعف در بحث حقوق شهروندی، امری ضروری است و در همین زمینه نیز برخورد با متعرضان به حقوق شهروندی نتایج موثری در فرهنگ‌سازی دارد.

کمال فیروز آبادی افزود: توجه به حقوق همگانی از جمله موضوعات اساسی در فعالیت مدیران به شمار می‌رود و توجه به این امر در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار موثر است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به‌نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای تامین نیاز اشتغال جامعه ابراز داشت: در کشور ما ظرفیت‌های مهمی برای تولید و اشتغال وجود دارد که باید از سوی مدیران و دست‌اندرکاران برای بهره‌گیری و فعال کردن آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری فارس نیز در این همایش با اشاره به مشکلات ناشی از عدم اطلاع از قوانین و لزوم ارتقای فرهنگ شهروندی، گفت: برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی به دلیل عدم اطلاع از حقوق و ضوابط شهروندی ایجاد می‌شود و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های موثری برای ارتقای سطح آگاهی جامعه انجام شود.

غلامرضا غلامی تشکیل کمیته‌های چهارگانه حقوقی، آموزشی، ارزیابی و اتاق فکر را از جمله فعالیت‌های انجام شده در ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان فارس دانست و بیان داشت: تلاش می‌کنیم تا با شناسایی قوانین دست و پا گیر اداری، موجبات تسهیل در امور مردمی را فراهم کنیم و در این مورد مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه جدی‌تری در رفع این موانع داشته باشند.

رئیس اداره حقوق شهروندی وزارت کشور نیز در این همایش گفت: آموزش حقوق شهروندی از جمله فعالیت‌های موثر برای کاهش جرایم و مشکلات اجتماعی است و این دیدگاه همواره مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته است.

محمد دستمالچی خاطرنشان کرد: توجه به قانون‌گرایی و انضباط اجتماعی باید مورد تاکید دست‌اندرکاران و مسؤلان امر باشد و در این راستا برای تسهیل در قوانین اداری باید فعالیت جدی‌تری انجام شود.

این جلسه با ارائه مباحث آموزشی در حوزه حقوق شهروندی و با حضور فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان فارس، در سالن شهید امامی استانداری فارس پایان یافت.

به گزارش فارس، در این همایش از خبرگزاری فارس دعوت نشده بود.

انتهای پیام/غ30/ض1002/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول