به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، رویا احمدیان اظهار داشت: خط تلفن اورژانس اجتماعی به صورت رسمی از سال 1387 در شهرستان اردبیل آغاز به کار کرد که تا پایان دی ماه 1390در شهرستانهای کوثر، خلخال، مشگینشهر، پارسآباد و گرمی توسعه یافت.
وی خاطرنشان کرد: تا دی ماه سال گذشته تماس با خط محدود به شهرستان مربوطه بوده و افراد فقط میتوانستند با شهرستان خود تماس حاصل بگیرند و سایر شهرستانها از این خدمات محروم بودند.
مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: خوشبختانه سازمان بهزیستی استان اردبیل در راستای رسیدن به امر مهم کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی استان از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع برنامههای اورژانس اجتماعی به افراد در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی از اوایل بهمن ماه سال 90اقدام به دایورت خط (123)اورژانس اجتماعی به صورت استانی کرد.
احمدیان اظهار داشت: در این امر کلیه شهرستانها بدون استفاده از کد و به صورت کاملاً رایگان امکان تماس با خط سه رقمی اورژانس اجتماعی را در دو شیفت صبح و عصر داشته و در صورت نیاز به مداخلات تخصصیتر به موقع و در محل مورد از طریق ارجاع سریع کارشناسان خط تلفن به مسئول امور اجتماعی مسئول اورژانس اجتماعی یا کارشناس رابط آسیبهای اجتماعی شهرستان مربوطه پیگیری و ساماندهی میشود.
این مسئول ادامه داد: از اواخر بهمن ماه سال 90پس از عملیاتی نمودن دایورت استانی خط 123 به مرکز استان و فراهم نمودن امکان پاسخگویی به تماس مراجعان توسط کارشناسان مجرب در دو شیفت کاری تعداد تماسها از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: آمار تماسها در سه ماه آخر سال تعداد یک هزار و 272 نفر است که این آمار تقریباً برابر با آمار 9 ماهه اول سال یک هزار و 220 نفر بوده است که این رشد آمار در تماس افراد با خط (123)اورژانس اجتماعی نشان دهنده موفقیت موضوع در فراهم آوردن شرایط امکان تماس کلیه شهرستانها با مرکز استان و جلب اعتماد مردم بوده است که این امر میتواند گامهای موثری در زمینه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی استان باشد.
انتهای پیام/س30/پ3003