اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

200 جلسه قرآنی خانگی در کشور راه می‌افتد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور از راه‌اندازی 200 جلسه قرآنی خانگی در کشور خبر داد.

200 جلسه قرآنی خانگی در کشور راه می‌افتد

مهدی قره‌شیخلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما امسال در آپارتمان‌ها و مناطق مسکونی مختلف برگزاری 200 جلسه خانگی قرآن را پیگیری می‌کنیم و حتی آماده هستیم قرآن، رحل، سیستم صوتی و استاد آن را نیز تأمین کنیم تا این محافل شکل بگیرد.

وی حمایت از مؤسسات قرآنی را بیشتر به شکل حمایت نرم‌افزاری، برنامه‌ای و کمک آموزشی اعلام کرد و افزود: قرار نیست بخش دولتی هزینه‌های بخش غیردولتی و تشکل‌های مردم نهاد را تأمین کند بلکه هدف ما از تشکیل مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی اجرای برنامه‌ها از سوی آنها و کمک‌های برنامه‌ای از سوی دستگاه‌های دولتی است.

قره‌شیخلو تصریح کرد: سال گذشته ما موفق شدیم 2 میلیارد تومان به استان‌ها در این زمینه کمک کنیم و امسال نیز امیدواریم با تأمین اعتبار مناسب دو برابر بیشتر از این رقم به این مؤسسات مدد برسانیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: 80 درصد برنامه‌های قرآنی هم اکنون توسط این مؤسسات انجام می‌شود و سعی داریم به سمت اجرای 100 درصد این برنامه‌ها توسط مؤسسات قرآنی حرکت کنیم.

وی نگاه به این مؤسسات را نگاه از سر توانمندسازی آنها اعلام کرد و اظهار داشت: ما در کنار حمایت از برنامه‌ها و اولویت این مجموعه‌ها سعی داریم 50 درصد بیشتر از سال گذشته به آنها کمک کنیم.

قره‌شیخلو افزایش و توزیع اعتبارات بین استان‌ها را براساس توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها متفاوت توصیف کرد و ادامه داد: به عنوان مثال ما به استان سیستان و بلوچستان افزایش 200 درصدی اعتبارات را داشتیم ولی به طور میانگین 50 درصد به تمام استان‌ها در این زمینه کمک می‌رفت.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور اضافه کرد: در کنار آن با تزریق نیم درصد اعتبارات استانی از طریق دستگاه‌های مختلف می‌توان بخشی از مشکلات مؤسسات و مجموعه‌های فعال قرآنی را از بین برد.

وی به تفکیک مأموریت دستگا‌ه‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت: فعالیت ما هیچ تضاد و تقابلی با برنامه‌های اوقاف ندارد به طوری که براساس تکالیف ما به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم.

قره‌شیخلو نحوه توزیع اعتبارات نیم درصد را که اغلب بین 20 دستگاه فرهنگی و قرآنی انجام می‌شود بیشتر از سر جمع اعتبارات استانی اعلام کرد.

وی در مورد بیمه مربیان قرآنی نیز افزود: در این زمینه همکاری خوبی را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادیم به طوری که قرار است فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه و براساس تفاهمنامه امضا شده اقدام لازم را انجام دهد که در سال گذشته نیز در این زمینه وضعیت دو هزار نفر مشخص شد.

قره‌شیخلو در مورد فعالیت مدارس قرآنی نیز تصریح کرد: ما از آموزش و پرورش به خاطر راه‌اندازی مدارس قرآنی قدردانی می‌کنیم اما برخی گله‌مندی‌ها و ایراداتی نیز در فعالیت آنها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در یک تعامل اولیه سعی کردیم کادر قرآنی آنها را با تزریق مربیان قرآنی دارالقرآن تقویت کنیم چرا که معتقد بودیم آموزش و پرورش با معلمان موجود نمی‌تواند در این طرح کاری از پیش ببرد.

قره‌شیخلو اضافه کرد: در این تفاهم سعی کردیم مربیان قرآنی را به مدارس آموزش و پرورش اعزام کنیم تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌های موجود در این زمینه برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: پیشنهاد دوم ما نیز مربوط به استفاده از فضاهای خالی آموزش و پرورش به ویژه مدارس بود که درخواست کردیم فعالیت یک هزار و 700 مؤسسه قرآن کشور در شیفت‌های عصرگاهی مدارس ترتیب و ساماندهی شود که در این زمینه با برخی از نارسایی‌ها مواجه هستیم.

قره‌شیخلو بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها هم اکنون نیروی انسانی مدارس قرآنی از طریق دارالقرآن تأمین می‌شود به طوری که 20 هزار مربی ما در این طرح به کارگیری شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: فعالیت آموزش و پرورش در این زمینه اسباب تقویت نسلی را فراهم آورد که تربیت قرآنی و آموزش حقیقی در این زمینه پیدا کرده باشند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول