اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مهارت‌های ارتباطی به ائمه جماعات آموزش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: دوره‌های آموزشی برای ارائه مهارت‌های ارتباطی به ائمه جماعات برگزار می‌شود.

مهارت‌های ارتباطی به ائمه جماعات آموزش داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری دوشنبه شب در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در سخنانی اظهار داشت: ائمه جماعات باید هرچه بیشتر با دیدگاه‌ها و تفکرات بزرگان دین، امام راحل و مرجعیت انس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بر خلاف تصور برخی که گمان می‌کردند نیازی به حضور مساجد در صحنه وجود ندارد، مساجد را به عنوان سنگرهای انقلاب معرفی کردند و امروز همه مسئولان باید بر طبق نظر بنیانگذار کبیر انقلاب و منشور مقام معظم رهبری، به رشد و اعتلای مساجد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: حضور جوانان در مساجد و انس گرفتن آنها با معنویت و ذکر و یاد خداوند همواره یکی از دغدغه‌ها و توصیه‌های بزرگان دین بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: برای جذب مردم به ویژه جوانان به مساجد، برنامه‌های بانشاط و متنوع فرهنگی و اجتماعی را به عنوان محور و اولویت برنامه‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با همت و حمایت همه مسئولان بتوانیم این برنامه‌ها را با موفقیت انجام دهیم.

حاج علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود روحیه مردمداری و آراستگی به فضایل اخلاقی ائمه جماعات را در جذب مردم به مساجد بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: در مرکز رسیدگی به امور مساجد همواره تلاش کرده‌ایم تا مساجد به صورت کاملا مردمی اداره شود که در این میان ائمه جماعات نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه روحانیت رسالت خطیر حراست از مرزهای عقیدتی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارند، اظهار داشت: ائمه جماعات باید از نظر فکری و فرهنگی تقویت شوند تا مساجدی در تراز اسلام و انقلاب شاهد باشیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از طراحی دوره‌های ویژه برای آموزش مهارت‌های ارتباطی برای ائمه جماعات خبر داد و گفت: در این دوره‌ها از طریق مربیان برجسته و ائمه جماعات موفق، روش‌های برقراری ارتباط سالم و صمیمی با مردم و جوانان ارائه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه مراجع و علما باید برای حضور روحانیون برجسته به عنوان ائمه جماعات توصیه‌های لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسائل مرتبط با مساجد و ائمه جماعات باید در متن دروس حوزوی گنجانده شود تا روحانیون هرچه بیشتر نسبت به رسالت و تکلیف خود در این خصوص آگاه باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول