اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت برگزاری کنگره شهدای خرمشهر _1

کنگره شهدای خرمشهر حماسه سوم خرداد را معرفی می‌کند

خبرگزاری فارس: در سوم خردادماه سال جاری برای نخستین‌بار کنگره شهدای ملی خرمشهر با حضور مسئولان کشوری و لشکری در این منطقه برگزار می‌شود تا حماسه سوم خردادماه هر چه بیشتر شناسانده شود.

کنگره شهدای خرمشهر حماسه سوم خرداد را معرفی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است؛ شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

نظام ما جمهوری اسلامی است، حکومتی دینی و خدایی که هر کس در راه آن کشته شود شهید است و راهی بهشت خواهد شد.

روزی از اسفندماه را به نام بزرگداشت شهدا نامیدند یعنی آن‌هایی که در جنگ ایران و عراق جان خود را از دست دادند و به سوی سعادت ابدی پر کشیدند و به همین منظور می‌خواهیم بدانیم مسیر و هدفشان را.

شهدا، رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند.

شهادت مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان همواره بیدار؛ آن‌ها پیامبران حماسه انسانند که بر ما مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی‌مان جاری است، نازل کرده‌اند.

مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت، کسی نمی‌فهمد و حقیقت را چشمی غیر از دل، نمی‌تواند دید.

آن‌که رتبه و جایگاه شهید را فهمید، پویایی را سرلوحه هستی خویش قرار داد و آن‌که از شهید، جز لقب و نامی نمی‌داند، تنها دل را به سکونت در کوچه‌ای آرام که به نام شهیدی آذین شده، خوش می‌دارد؛ اما فریاد ممتد شهید در ثانیه ثانیه زمان جاری است؛ فریادی که ریشه در «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا دارد و امتداد، تا گسترده‌ترین میدان موعود.

و اما در خرمشهر برای نخستین‌بار کنگره شهدای خرمشهر در سوم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود و در همین زمینه با برخی از مسئولان مرتبط با این امر به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

 

*کنگره شهدای خرمشهر ارج نهادن به مقام شهداست

فرماندار خرمشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: نخستین کنگره ملی سرداران، امیران و شهدای خرمشهر در سوم خردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به ‌مناسبت سی‌امین سالگرد عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس برای معرفی حماسه بزرگ سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، نخستین کنگره شهدای خرمشهر با حضور مقامات کشوری و لشکری با‌شکوه هر چه تمام‌تر برگزار خواهد شد.

عبدالله حسینی بیان کرد: امروز ما ملت ایران وظیفه داریم در همه شئون زندگی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی به گونه‌ای رفتار کنیم که در روز قیامت سربلند بوده و خجل نباشیم و تا می‌توانیم بکوشیم که فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف عالیه برگزاری یادواره شهدا، بازنمایی وصیت‌نامه‌های شهداست که در صورت تبیین آن‌ها برای نسل جدید و آینده، هویت واقعی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردمان این مرز و بوم بازگو می‌شود، افزود: به منظور ارج نهادن به یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از مقام والای سرداران و شهدای مقاومت و آزادسازی خرمشهر، تعامل ادارات و ارگان‌ها در راستای هر چه با‌شکوه‌تر برگزار شدن کنگره شهدای این شهر بسیار ضروری است.

 

*کنگره شهدای خرمشهر راهی به سوی تعالی اهداف شهدا

مدیر یادمان شلمچه نیز در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: ثمره مجاهدت شهدا، بیداری اسلامی ملت‌های آزاده جهان است.

وی افزود: شهدا در راه دفاع از دین اسلام، قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی جانانه با مزدوران استکبار جهانی به مبارزه پرداخته و آن‌ها را به شکستی ذلت‌بار محکوم کردند.

مهدی کشوری تصریح کرد: شهدا با ایثار و فداکاری خویش مفهوم واقعی تبعیت از ولایت فقیه را تفسیر کردند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف عالیه برگزاری یادواره شهدا، بازنمایی وصیت‌نامه‌های شهداست که در صورت تبیین آن‌ها برای نسل جدید و آینده، هویت واقعی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردمان این مرز و بوم بازگو می‌شود.

مدیر یادمان شلمچه خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین کنگره ملی سرداران، امیران و شهدای خرمشهر می‌تواند این منطقه را بیش از پیش به سوی اهداف متعالی شهدا سوق دهد.

باید راه شهدا را تا ریشه دنبال کرد و تنها به یاد و خاطره‌شان اکتفا نکرد؛ می‌توان جای پای آن‌ها را تا بهشت برین پیدا کرد و از ظلمت و تاریکی رهایی یافت؛ می‌توان.

گزارش از مریم خبازی

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول