اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزه خبر داد

76 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی شهرستان فیروزه

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزه رقم تخصیص یافته به توسعه بخش کشاورزی شهرستان فیروزه را 76 میلیارد ریال اعلام کرد.

76 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدرضا حاجی‌زاده در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی بر تغییر نگرش به این بخش از سنتی به علمی تأکید کرد و اظهار داشت: داشتن نگاه سنتی بدون پشتوانه علمی به این حرفه پر برکت و سودآور، آن را به شغلی پرزحمت و کم‌درآمد تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: انجام مطالعات کارشناسی و تعریف الگوی کشت ویژه هر منطقه از مواردی است که در کنار سایر برنامه‌های تحول‌آفرین بخش کشاورزی در شهرستان اجرایی می‌شود.

فرماندار فیروزه افزود: تمهیدات لازم در مورد واگذاری اراضی قابل کشت با اولویت فارغ‌التحصیلان کشاورزی و افراد بیکار علاقه‌مند به این شغل در حال فراهم شدن است.

وی اصلاح شیوه‌های آبیاری را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: با وجود اجرای پروژه‌های متعدد در این حوزه با همکاری وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، هنوز به نقطه مطلوب مکانیزه کردن آبیاری اراضی کشاورزی نرسیده‌ایم.

حاجی‌زاده گفت: برنامه‌ریزی و عزم جدی کمیته‌های مختلف کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان از جمله زراعت، باغبانی، شیلات، دامپروری، تعاون و بازاریابی برای اصلاح وضع کنونی با توجه به اشتغال 80 درصد از مردم شهرستان در این بخش ضرورتی غیرقابل انکار است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فیروزه نیز در ادامه تشکیل تعاونی‌ها را راهی میانبر برای توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: این امر سبب بهره‌برداری بهتر و بیشتر از منابع آبی، زمین و نیروی انسانی متخصص می‌شود.

محمدرضا یگانگی با اشاره به آمادگی این اداره برای معرفی تعاونی‌ها به جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر، دریافت تسهیلات بانکی آسان‌تر و اجرای پروژه‌ها با موفقیت بیش‌تری همراه خواهد بود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول