اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای شهر اردبیل تصویب کرد

ساماندهی مشاغل مزاحم در غریبان اردبیل

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر اردبیل ساماندهی مشاغل مزاحم اطراف گورستان غریبان را از شهرداری خواستار شده و این طرح را به تصویب رساندند.

ساماندهی مشاغل مزاحم در غریبان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دویست و بیستمین جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز در محل شورای شهر اردبیل برگزار شد تمام اعضای شورای شهر در قالب طرح مستقل از شهرداری خواستند به سرعت نسبت به جابه‌جایی و ساماندهی مشاغل مزاحم در منطقه غریبان اردبیل اقدام کند.

یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه اظهار داشت: وضعیت اسفناکی را در این منطقه شاهد هستیم و انتظار مردم ساماندهی واقعی این منطقه و رفع برخی از مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از فعالیت مشاغل مزاحم است.

جواد قرآن‌نویس افزود: تا زمانی که مکان جدید با شرایط سهل و حتی اعطای پروانه رایگان برای صاحبان مشاغل مزاحم تهیه و تدارک دیده نشود جمع‌آوری این صاحبان مشاغل مزاحم امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: با زور و اجبار نمی‌توان در این زمینه اقدامی انجام داد چرا که خشونت در هیچ برهه‌ای برای حل مشکلات و معضلات شهری جوابگو نبوده.

قرآن‌نویس گفت: در یک حرکت تعاملی در سایر دستگاه‌های ذیربط میتوان این مشکل را به صورت ریشه‌ای و اساسی حل کرد اما با برخوردهای سلبی نمی‌توان کاری از پیش برد.

علیرضا دباغ‌عبداللهی دیگر عضو شورا نیز در این زمینه ابراز داشت: برای این امر باید انتخاب زمین مناسب به سرعت انجام گیرد تا با مشارکت بخش خصوصی و صاحبان مشاغل مزاحم غریبان بتوان به ساماندهی و جمع‌آوری جدی مشاغل مزاحم اقدام کرد.

وی ادامه داد: اگر چهار سال پیش با قاطعیت در این زمینه برخورد می‌شد امروز 10 مغازه متخلف به 40 مغازه نمی‌رسید چرا که به دلیل بی‌توجهی و رفتار ملایم شهرداری عده‌ای از فرصت سوء استفاده کرده و از محیط مناسب شهری بهره‌برداری نامناسب کردند.

دباغ‌عبداللهی اضافه کرد: وضعیت در این منطقه به گونه‌ای نابسامان است که اهالی حتی سخن از مزاحمت‌های خیابانی و رفتارهای مخاطره‌آمیز می‌کنند که علاوه بر سلب آرامش اهالی در زندگی روزمره اهالی غریبان نیز مشکلاتی به وجود آورده است.

وی بیان داشت: با اتخاذ یک تصمیم جمعی و حتی بهره‌گیری از توان نیروی انتظامی می‌توانیم حداقل از حق مردم دفاع کرده و خیابان غریبان که به کارگاهی تبدیل شده است سر و سامان واقعی ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: این طرح چهارمین طرح اعضای شورای شهر است که متاسفانه به نتیجه نرسیده اما با توجه به اهمیت موضوع جمع‌آوری مشاغل مزاحم در غریبان و گلایه بسیاری از اهالی امیدواریم این طرح به سرانجام خوبی برسد.

سالار شاکر گفت: مغازه‌‌داران این خیابان نه تنها از پیاده‌رو به نفع خود استفاده می‌کنند بلکه وسط خیابان را نیز به کارگاهی برای خود تبدیل کرده‌اند که این مصداق کامل مزاحمت شهروندان و سد معبر است که شهرداری وظیفه دارد با آن مقابله کند.

وی افزود: ما بعد از تذکرات مختلف باید به رفتار قانونی و حتی برخوردهای سلبی اقدام کنیم تا کسی به خود جرات ندهد در این مکان برای دیگران مزاحمت ایجاد کرده و سلب آرامش کند.

شاکر از شهردار اردبیل خواست به وظیفه قانونی خود در پاکسازی و جمع‌آوری صاحبان مشاغل مختلف به ویژه خرید و فروش‌کنندگان وسایل دست دوم ساختمانی اقدام کند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول