اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

27 طرح برای توسعه کشاورزی ملایر تصویب شد

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از تصویب 27 طرح برای توسعه بخش کشاورزی ملایر خبر داد.

27 طرح برای توسعه کشاورزی ملایر تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز چهارشنبه در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان ملایر اظهار داشت: 27 طرح همراه با یک طرح کاشت گل رز هلندی نیز برای توسعه بخش کشاورزی ملایر تصویب شد که زمینه ایجاد اشتغال 120 نفر را فراهم می‌کند.

وی بر تلاش بیشتر برای افزایش ثبت‌نام متقاضیان این طرح در سایت تأکید کرد و بیان داشت: تاکنون 20 نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که باید تلاش مضاعفی برای اطلاع‌رسانی و آگاه کردن افراد به خصوص در روستاها صورت گیرد.

فرماندار ملایر تأکید کرد: رؤسای دانشگاه‌ها در برخی جلسات کارگروه برای اطلاع‌رسانی اجرای طرح در بین دانشجویان حضور داشته باشند و بخشداران نیز باید از هر جلسه‌ای که با روستاییان برگزار می‌کنند، توسعه بخش کشاورزی را مورد تأکید قرار دهند.

وی به توسعه زراعت چوب تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون 450 هکتار زراعت چوب در شهرستان انجام شده که با توجه به مبل و منبت در ملایر، زراعت چوب می‌تواند اقدامی مثبت و مؤثر در این بخش باشد.

خیریانپور بیان داشت: یک بخش از تلاش ما باید روی فعالیت‌های انفرادی روستاییان متمرکز شود و هر خانواده روستایی می‌تواند در کنار سایر فعالیت‌های خود، چند رأس دام نیز نگهداری کند و موجب افزایش درآمد و تولید نیز ‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز گفت: تاکنون 970 هکتار از یک هزار و 100 هکتار اراضی ملی در 11 روستا بازدید و استعدادیابی شده است.

علی‌مروت امیری افزود: از این میزان، 650 هکتار از اراضی دارای وضعیت آب مناسبی هستند و تنها 70 هکتار از این اراضی در روستای"کرتیل‌آباد" وضعیت آبی مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: 740 هکتار از این میزان زمین هیچگونه محدودیتی برای کشت ندارند و 230 هکتار دیگر نیز که محدودیت عمق و سایر مشکلات را دارند، برای کاشت زعفران، چغندر و ایجاد مجتمع‌های دامپروری و صنایع تبدیلی مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز گفت: امکان واگذاری طرح‌های کشاورزی مختص بانوان نیز وجود دارد که می‌توانند در قالب تعاونی‌های هفت نفره در این طرح شرکت کرده و از تسهیلات استفاده کنند.

نبی‌الله احمدی بر همکاری امور آب مبنی بر تخصیص آب مورد نیاز طرح‌های توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: از یک هزار و 2 هکتار آبیاری بارانی که سال گذشته در شهرستان اجرا شد، حدود 300 لیتر آب صرفه‌جویی شد که این میزان می‌تواند جوابگوی طرح‌های کشاورزی باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول