اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

اجرای قوانین صنفی شرط نظام‌مند شدن بازار است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: نظام‌مند شدن بازار منوط به اجرای قوانین صنفی است.

اجرای قوانین صنفی شرط نظام‌مند شدن بازار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حیدرعلی احمدی صبح امروز در جلسه کمیسیون نظارت بر بازار این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: قانون نظام صنفی یک ساختار دقیق و تقریبا کامل است که اگر با نظارت دقیق، اجرایی شود بازار می‌تواند خود به نظارت خوبی برسد.

وی تصریح کرد: باید با اجرای قانون نظام صنفی یک خود نظارتی در بازار ایجاد می‌کنیم که این یک دستاورد مهم است و اگر بازار خودکنترل شود، اثربخش‌تر است و این فرهنگ اگر تسری پیدا کند بخش‌های مدیریتی جامعه هم از خود نظارتی تاثیر خواهند پذیرفت.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس از مجمع امور صنفی به عنوان پارلمان اصناف یاد کرد که می‌تواند نقش خود نظارتی را در بازار ایجاد کند و بخشی از بار نظارتی را از دوش حاکمیت بردارد.

احمدی خاطر نشان کرد: یک مجمع فعال در ابعاد مختلف می‌تواند بر بازار نظارت کند که ایجاد چنین ساختار خودکنترلی دارای وجه فرهنگی و یک بخش درون ساختاری است.

این مسئول ادامه داد: خود نظارتی همان امر به معروف و نهی از منکر است که در همین راستا باید از ظرفیت بازاریان برای ساماندهی بازار استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس اذعان داشت: برای اینکه کمیسیون نظارت شهرستان و مجمع امور صنفی باید در ساماندهی بازار نقش مؤثرتری داشته باشند مجمع امور صنفی را باید فعال‌تر کنیم.

وی وظیفه شورای نظارت شهرستان را نظارت بر حسن اجرای قوانین اتحادیه‌ها عنوان کرد و گفت: هر چه کمیسیون فعال‌تر شود مجمع امور صنفی قوی‌تر عمل می‌کند و اتحادیه‌ها قانونمندتر می‌شود و در نهایت بازار رونق می‌گیرد.

احمدی متذکر شد: اتحادیه‌ها و صنوف با آنچه در قانون پیش‌بینی شده باید فعال‌تر شوند و به نحو شایسته‌ای از ظرفیت اتحادیه‌ها استفاده شود، زیرا قانونمند شدن بازار تا حدود زیادی منوط به اجرایی شدن همین دستورالعمل‌ها است که باید به صورت دقیق اجرایی شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول