اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی فقیه در فارس صورت گرفت

برگزاری سی‌وسومین دوره مسابقه‌های قرآنی در شیراز

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، سی‌وسومین دوره مسابقه‌های قرآنی در شیراز برگزار شد.

برگزاری سی‌وسومین دوره مسابقه‌های قرآنی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی امشب در مراسم سی و سومین دوره مسابقه‌های قرآنی که در شیراز برگزار شد اظهار داشت: دانش‌آموزان در این دوره از مسابقه‌های قرآنی بازگو کننده انس و علاقه خود به قرآن مجید هستند.

ایمانی خاطرنشان کرد: آشنایی و انتخاب صحیح در دوران طفولیت و نوجوانی با قرآن انسان را از بیراهه به راه راست و مستقیم هدایت و راهنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن مجید در میان کتب آسمانی در یک‌هزار و 400 سال به شکل نخستین و دست نخورده تا به امروز باقی مانده است، افزود: قرآن مجید با 114 سوره و بیش از  6 هزار و 600 آیه، بر اساس دستور رسول خدا تنظیم و در اختیار مسلمانان و انسان‌های موحد قرار گرفته است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عداوت دنیای غرب به ویژه اروپا و آمریکا نسبت به قرآن مجید، نشان از اهمیت این کتاب آسمانی درمیان جوانان و مردم جهان است.

ایمانی اضافه کرد: کتاب آسمانی قرآن در 10 سال گذشته در نمایشگاه کتاب در کشور آلمان جزو پر فروش‌ترین کتاب‌ها بوده است.

وی با اشاره به توهین سربازان ناتو در افغانستان به قرآن گفت: این بی‌احترامی ارزش کتاب آسمانی را نزد جهانیان کم نکرده بلکه بنا به گفته پاپ اعظم شمار مسلمانان از مسیحیان کاتولیک بیشتر و همچنین میل و رغبت مسیحیان نیز به اسلام چند برابر شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: جوانان با آگاهی و درایت نباید بگذارند که سرمایه عظیم قرآنی از آنان ربوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در حاشیه برگزاری این مسابقه‌های قرآنی اظهار داشت: قرآن کتاب برنامه و زندگی است و اثربخش‌ترین دستور کار سعادتمندی انسان‌ها است‌، ایزد متعال‌ آنرا به قلب مبارک پیامبر خاتم (ص) نازل کرد تا برای همیشه فراروی آن‌ها باشد.

محمدحسین روزیطلب تصریح کرد: قرآن بر قلب نازنین و مهربان پیامبر فرو فرستاده شد، چراکه در میان مجموعه خلقت از حضرت آدم تا خاتم و تا پایان دنیا قلبی به قداست و نورانیت پیامبر اعظم گنجایش و ظرفیت پذیرش آن را نمی‌توانست داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز در این مراسم طی سخنانی گفت: مسابقه قرآنی چهارگانه شیراز، جهرم، فسا، کازرون و مرودشت با حضور بیش از 800 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و دبیرستان به مدت دو روز برگزار و دانش‌آموزان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

محمد جواد جباری تصریح کرد: در این دوره از مسابقه‌ها دانش‌آموزان در سه رشته قرائت، حفظ و مفاهیم به رقابت پرداختند و از هر رشته سه نفر به مرحله استانی که در تابستان برگزار می‌شوند راه می‌یابند.

به گزارش فارس، در ابتدای مراسم افتتاحیه این مسابقه‌های قرآنی، پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی قرائت شد.

در قسمتی از این پیام آمده است: تشکیل این همایش قرآنی را که در مسیر حفظ قرائت و تفسیر این کتاب نورانی حرکت می‌کند به شما جوانان و دست‌اندرکاران صمیمانه تبریک گفته و امیدوارم در سایه پر مهر و پر برکت قرآن همیشه سربلند و سعادتمند باشید.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول