اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو در مازندران خبر داد

برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان صنعت آب و برق در مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در مازندران از برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان صنعت آب و برق در مازندران خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان صنعت آب و برق در مازندران

حجت‌الاسلام علی بابایی جامخانه امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: نهمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و همسران صنعت آب و برق با برنامه‌ریزی اجرایی کمیته فرهنگی این شرکت‌ها با حضور مسئولان استانی و جمعی از کارکنان علاقه‌مند به قرآن کریم 27 اردیبهشت در باشگاه برق ساری برگزار می‌شود.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در مازندران با بیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین عامل برای ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان است، گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این دوره مسابقات بهانه‌ای برای ایجاد وحدت رویه میان کارکنان صنعت آب و برق است.

وی با اشاره به اینکه اساس مکتب حیات‌بخش اسلام قرآن کریم است و هر حرکتی را که با عنوان قرآن آغاز ‌کنیم خیر و برکت در آن بسیار است، تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های قرآنی یکی از اهداف و کارهای امور فرهنگی است و در این راستا برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته تا به فعالیت‌های مختلف قرآنی، دینی و فرهنگی در این حوزه انسجام داده شود.

بابایی جامخانه با بیان اینکه ترویج قرآن کریم وظیفه هر مسلمانی است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی فرصتی مناسب برای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ترویج آیات روشن و مبین قرآن در بین اقشار مختلف جامعه است.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در مازندران با بیان اینکه در این دوره از مسابقات به بخش مفاهیم و قرائت قرآنی بیشتر توجه شده است، اضافه کرد: توجه به معارف و مفاهیم قرآن که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است در کنار ظواهر آن باعث ارتقای روحیه معنوی و گرایش همکاران به سمت مباحث قرآنی و نهادینه کردن موضوع‌های قرآنی می‌شود.

وی همچنین توسعه فرهنگ غنی قرآنی و ترویج موضوع‌های قرآنی را از اهداف برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و همسران صنعت آب و برق برشمرد و خاطرنشان کرد: اتحاد، تعامل علمی و عملی، افزایش نشاط روحی و معنوی، ترغیب و تشویق کارکنان حول محور قرآن کریم برای حضور بیشتر در فعالیت‌های قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

بابایی جامخانه با بیان اینکه این مسابقات در بخش‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، تحقیق موضوعی و زبان‌آموزی قرآن برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مسابقات در بخش تحقیق موضوعی شامل دو گروه آقایان در رابطه با "ویژگی‌های مصلحان از دیدگاه قرآن و روایات" و گروه خانم‌ها نیز در رابطه با "عفاف و ابعاد آن در قرآن و احادیث" است.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در مازندران درباره تاثیر برگزاری مسابقات قرآنی در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب الهی در محیط‌های اداری عنوان کرد: ایجاد انگیزه در هر امری اثرگذار است از این رو برگزاری رقابت‌ها علاوه بر دیگر اثرات مثبت، تاثیر خوبی بر انگیزه‌بخشی به محیط کار اداری دارد.

وی اظهار داشت: تمام موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در روند رو به رشد در انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم همگی مرهون برکات کلام وحی و قرآن کریم و همچنین توجهی است که کارکنان و خدمتگزاران این انقلاب به قرآن و معجزه پیامبر اسلام (ص) نشان می‌دهند.

بابایی جامخانه با اشاره به حضور و استقبال چشمگیر کارکنان برای حضور در این دوره از مسابقات تصریح کرد: کارکنان و همسران صنعت آب و برق می‌توانند با مراجعه به دفاتر فرهنگی این شرکت‌ها ثبت‌نام و در نهمین مسابقه قرآنی شرکت کنند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول