اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن مهدویت حوزه علمیه قم:

زهرای اطهار بیدارگر جامعه اسلامی و دلسوز امت بود

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مهم‌ترین نقشی که می‌توان برای حضرت زهرا(س) ذکر کرد، بیدارگری جامعه اسلامی از سر دلسوزی برای امت بود.

زهرای اطهار بیدارگر جامعه اسلامی و دلسوز امت بود

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: بهترین کاری که امت اسلامی درباره این بانوی بزرگوار می‌تواند انجام دهد، تلاش برای احیای مکتب وی است که راه نجات بخش بشر امروز از تاریکی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) زندگی بسیار پر ماجرایی داشته به نحوی که سراسر زندگی وی حاوی نکات ناب برای استفاده در جامعه کنونی ما است.

رئیس پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) با وجود جوانی و مشکلاتی که در آن دوران در برابر زنان وجود داشت، توانست نقش ممتازی در حمایت از ولی خدا ایفا کند.

وی گفت: شاید مهم‌ترین نقشی که در این زمینه می‌توان برای حضرت زهرا(س) ذکر کرد، بیدارگری جامعه اسلامی از سر دلسوزی برای امت بود.

ربانی اذعان داشت: بعد از رحلت پیامبر(ص) منافقین فرصت پیدا کردند تا کینه خود از اسلام و مسلمانان را به ظهور برسانند و در این راستا فتنه‌های عمیقی شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) فعالیت‌های بیدارگرانه خود را پیش از رحلت پیامبر(ص) آغاز کرده بود و در جریان‌ پیچیده‌ترین مشکلات آن زمان ولایت را تنها نگذاشت.

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم اضافه کرد: فتنه‌انگیزی در جامعه اسلامی قبل از رحلت پیامبر(ص) آغاز شده بود و جریان حامی وحی نیز که محور آن را فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) تشکیل می‌دادند، در آن زمان برای دفاع در برابر این تهاجمات راه خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تلاش منافقین برای از بین بردن حق و تنها گذاشتن ولایت از موضوعاتی بود که دل فاطمه زهرا(س) را به درد آورد و تمام این اتفاقات به دلیل دنیاطلبی عده‌ای از خواص جامعه اسلامی در آن زمان رخ داده است.

ربانی افزود: پس از رحلت پیامبر(ص) آن چنان اسلام ناب در محاق افتاده بود و مردم و خواص در رعب و دنیازدگی به سر می‌بردند که صاحبان اصلی خلافت پیامبر(ص) در مظلومیت کامل قرار گرفتند و حقایق پنهان شد.

وی ابراز داشت: حتی مهاجرین و انصار با وجود اصرارهای حضرت زهرا(س) و روشنگری‌های وی از پیروی از ولایت سر باز زدند و اجر رسالت پیامبر(ص) را به فراموشی سپردند.

رئیس پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: در روایات از مرتد شدن مردم در این دوران سخن به میان آمده است که نشانه گم کردن حق توسط این گروه‌ها است.

وی با اشاره به مقام حضرت زهرا(س) ابراز داشت: در آیات بسیاری از قرآن به جایگاه این بانوی بزرگوار اشاره شده و شیعه و اهل سنت در بسیاری از این موارد با یکدیگر موافق هستند.

ربانی یادآور شد: فاطمه زهرا(س) با تمسک به روایاتی که از پیامبر(ص) به یادگار مانده بود سعی کرد نقش یک مشعل هدایت در جامعه اسلامی را ایفا کند.

وی افزود: تمام ائمه(ع) مشعل هدایت هستند و کسی که در نور این مشعل‌ها راه خود را جستجو کند، سعادتمند خواهد شد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم ابراز کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) را می‌توان عامل پابرجایی و استمرار دین اسلام دانست و اگر امروز برکاتی از ولایت در جامعه اسلامی ما جاری می‌شود، به دلیل خون پاک وی است که در این راه مظلومانه ریخته شد.

وی گفت: بزرگان و علما همواره تاکید فراوان داشته‌اند که برای احیای امر ولایت و مکتب اهل بیت(ع) باید به مکتب حضرت زهرا(س) متوسل شد و این به دلیل نقش ممتازی است که وی در جریان دفاع از ولایت ایفا کرده و در واقع می‌توان گفت اسلامی را که پیامبر(ص) بنا نهاده بود، حضرت زهرا(س) با خون خود بالنده کرد و رشد داد.

ربانی در پایان خاطر نشان کرد: در زمان کنونی که ما منتظر امام زمان(عج) هستیم، پیروی از مکتب فاطمه زهرا(س) که مکتب روشنگری برای ولایت و اسلام ناب است، یکی از ضروری‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول