اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز:

اجرای طرح محدوده ترافیکی یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: اجرای طرح محدوده ترافیکی برای شهر شیراز یک ضرورت است.

اجرای طرح محدوده ترافیکی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسام قلعه‌دار بعد از ظهر امروز در یک نشست رسانه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از تاخیر تردد شهروندان و سفرهای غیرضروری درون شهری راهی جز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای طرح ترافیک نداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با بیان اینکه کلان‌شهرهای ما با توسعه تعداد خودروها همراه نیستند، تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها و عدم امکان توسعه معابر شهرها برای تردد بهتر نیاز به راهکارهای جدید است.

وی گفت: اجرای طرح محدوده ترافیک در سطح شهر شیراز یک ضرورت است تا در آینده شاهد معضلاتی از قبیل آلودگی هوا و تاخیر در روند تردد شهروندان نباشیم.

قلعه‌دار بیان کرد: طرح آزمایشی محدوده ترافیکی شیراز از اول مرداد ماه سال جاری به صورت زوج و فرد و از اول دی ماه امسال به صورت کامل در سطح شهر شیراز اجرا می‌شود که امید است با تعامل مسئولان و شهروندان این طرح به بهترین نحو در سطح کلان‌شهر شیراز اجرا شود.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های موثر در اجرای مطلوب طرح محدوده ترافیکی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که دستگاه‌های مرتبط با حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز ابراز داشت: به‌زودی شاهد افزایش خطوط اتوبوسرانی و بهسازی ناوگان‌های اتوبوس شهری می‌شویم تا با اجرای این طرح مردم برای تردد خود هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: با اجرای طرح محدوده ترافیکی ظرفیت استفاده از اتوبوس به عنوان یک وسیله مهم در حمل و نقل عمومی و در راستای کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا بیشتر می‌شود.

قلعه‌دار با اشاره به سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای ارتقای کیفی جایگاه تاکسیرانی تصریح کرد: یک‌هزار تاکسی به ناوگان تاکسیرانی شهر شیراز اضافه شده است و در این راستا 300 دستگاه تاکسی نیز نوسازی شده‌اند.

این مقام مسئول گفت: ایجاد فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و اطلاع‌رسانی مناسب راهکارهای مهم برای اجرای طرح ترافیک در سطح شهر است.

وی در پایان تصریح کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح محدوده ترافیکی اقدام‌های موثری برای احداث پارکینگ‌ها و توسعه دوربین‌های کنترل ترافیک انجام شده است.

در ادامه منصور مفتاحی مدیرعامل تاکسیرانی شیراز گفت: 28 درصد از سفرهای درون شهری توسط ناوگان تاکسیرانی پوشش داده می‌شود که با اجرای طرح ترافیک این سهم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی از اجرای این طرح استقبال خوبی می‌کنند چراکه با اجرای طرح محدوده ترافیکی نقش مسافربرهای شخصی در شهر کم‌رنگ می‌شود.

مفتاحی خاطرنشان کرد: مسافربرهای شخصی امنیت شغلی و معیشتی رانندگان تاکسی را به خطر می‌انداختند که با ایجاد محدودیت برای حضور آن‌ها شاهد رضایت بیشتر فعالان ناوگان تاکسیرانی می‌شویم.

وی در پایان اظهار داشت: اگر بانک‌ها در ارائه تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند توسعه ناوگان تاکسیرانی با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول