اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد

برگزاری همایش راهبردی تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از سوی دفتر پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری همایش راهبردی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیشنهاد شده است که به زودی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش راهبردی تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها صبح امروز در سومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نام‌گذاری هفته اصفهان اظهار داشت: هفته اصفهان از روز سوم اردیبهشت‌ماه و هر روز با نامی شروع و به روز شوراها مدیریت مبتنی بر حکمت و دانایی وصل می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید داخلی  شرایط کنونی کشور را همانند دوران بدر و خیبر دانست و افزود: سه سال متمادی رهبر معظم انقلاب به مباحث اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف و جهاد اقتصادی پرداختند که همین حمایت از تولیدات داخلی در سال جاری می‌تواند فشار بیش‌تری را با وجود تهدیدات به دشمنان وارد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: چندین سال پیش نساجی اصفهان حرف نخست را در کشور می‌زد که با ورود کالاهای خارجی کم‌کم این صنعت با شکست رو به رو و ضعیف شد که اکنون با توجه به حمایت از تولید داخلی باید از این فرصت استفاده و این صنعت را دوباره احیاء کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در امر بازسازی در دوران سازندگی گفت: امام خمینی(ره) آن زمان همه مردم را خطاب به بازسازی قراردادند و در این مقطع هم هیچ چیزی مهم‌تر از تولید داخلی و حمایت از آن نیست که شامل همکاری همه مردم می‌شود.

حاج‌رسولیها اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در نظر دارد در راستای حمایت از شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است همایشی را با همکاری کمیسیون اقتصادی و نیز اتاق صنایع و معادن و اتاق تعاون با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر برگزار کند.

وی ادامه داد: قصد داریم در این همایش به صورت عملی با طرح چالش‌ها و راهکارها به طرح چگونگی حمایت از تولید داخلی و سرمایه ایرانی و افزایش کار و اشتغال پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر از تولید حمایت ویژه داشته باشیم، معضل اشتغال حل می‌شود، بیان داشت: در سایه اشتغال سایر موارد ناشی از بیکاری که یکی از موارد آن تأخیر در سن ازدواج است، برطرف می‌شود.

وی با اشاره به هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: می‌توان در بخش دوم هدفمند کردن یارانه‌ها، آن را در راستای حمایت از تولید تبدیل به کار و حمایت از قشر جوان در راستای اشتغال و تولید هزینه کرد و این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها به این امر راضی هستند، چرا که جوان بیکار دارند.

حاج‌رسولیها هدف از برگزاری همایش حمایت از کار و سرمایه را گام عملی در راستای تحقق حمایت از تولید داخلی و بحث کارشناسی با مسئولان دانست.

وی ادامه داد: در این همایش از وزرای مربوطه و نیز اعضای شورای‌عالی استان‌ها و شورای اسلامی شهر اصفهان و نیز اعضای اتاق تعاون و اقتصاد دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول