اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور راهیابی به مرحله کشوری صورت می‌گیرد

رقابت 900 دانش‌آموز فارسی در مسابقات قرآنی

خبرگزاری فارس: 900 دانش‌آموز پسر در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی از 12 منطقه شرق فارس در خرامه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان برای اعزام به مرحله کشوری آماده می‌شوند.

رقابت 900 دانش‌آموز فارسی در مسابقات قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرامه، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم سی‌وسومین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله مراکز پنج‌گانه که در شهرستان خرامه برگزار شده است، اظهار داشت: دنیا پس از شکست خوردن مکاتب غرب و شرق، متوجه الگوی حکومتی ایران اسلامی شده و ما می‌بینیم که ملت‌های آزاده دنیا، انقلاب ایران را الگوی خود قرار داده‌اند.

محمدحسین روزی‌طلب با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این که انقلاب ما انفجار نور بود و به دنیا صادر می‌شود، تصریح کرد: وضعیت امروز دنیا تعبیر فرمایش آن‌روز امام امت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: توجه به قرآن همراه با ولایت‌پذیری اهل بیت (ع) صحیح‌ترین روش زندگی است.

روزی‌طلب با اشاره به حدیث شریف ثقلین، ابراز داشت: قرآن و اهل بیت (ع) دو ودیعه الهی پیامبر اسلام بوده که به بشر به امانت سپرده شده است.

وی با بیان اینکه اگر یکی از دو مورد قرآن و اهل بیت (ع) مهجور شود، دیگری نیز به تبع آن مهجور می‌شود، بیان داشت: امروز دنیا تشنه ارائه الگوی حکومتی مبتنی بر فطرت انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به وقایع صدر اسلام نیز گفت: علت مهجوریت امامان عدم درک، شناخت و معرفت صحیح مردم از آن‌ها بود و هم‌اکنون نیز زمانی عصر غیبت به عصر ظهور تبدیل می‌شود که هم قرآن و هم اهل بیت (ع) از مهجوریت بیرون آیند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرامه نیز اظهار داشت: محور کار ما در آموزش و پرورش قرآن است و رسالت خود را ترویج فرهنگ قرآنی براساس تاکیدات مقام عظمای ولایت می‌دانیم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

غریب زارع با اظهار خشنودی از این فرصت معنوی به وجود آمده از تمام مسئولان و خیرانی که آموزش و پرورش را در برگزاری این مسابقات یاری کرده‌اند تشکر کرد.

به گزارش فارس، مسابقات دانش‌آموزی قرآن کریم با شرکت 900 دانش‌آموز پسر و در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی به مدت سه روز در شهرستان خرامه در حال برگزاری است و دانش‌آموزان قرآن‌پژوه از 12 منطقه شرق استان فارس در فضایی معنوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان برای اعزام به مرحله کشوری آماده می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول