اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه قرآن مرکزی امام خمینی(ره) خبر داد

آموزش قرآن به بیش از 15 هزار نفر در نیشابور

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه قرآن مرکزی امام خمینی(ره) گفت: 15 هزار و 132 نفر قرآن‌آموز از سال 1381 تاکنون در این مرکز تعلیم دیده‌اند.

آموزش قرآن به بیش از 15 هزار نفر در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، زهرا آذر ظهر امروز در مراسم تجلیل از حافظان مدرسه قرآن امام خمینی نیشابور، در فرهنگسرای سیمرغ، اظهار داشت: در سال تحصیلی 91 - 90 نیز 790 نفر قرآن‌آموز در حال کسب معارف قرآن هستند.

وی افزود: برگزاری روخوانی، روان‌خوانی، مهارت روان‌خوانی در کل قرآن، تجوید مقدماتی، عالی و مهارتی در کل قرآن کریم در دوره‌های عمومی این مراکز آموزش داده می‌شوند.

آذر یادآور شد: برگزاری دوره تربیت معلم قرآن خاص فرهنگیان رسمی و اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فرهنگ نرم‌افزاری با جدیدترین نرم‌افزارها در کارگاه رایانه و نمایشگاه قرآنی از برنامه‌های اجرا شده توسط این مدرسه بوده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مدرسه قرآنی ادامه داد: جذب کارشناسان قرآنی، شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد و مستضعف قرآنی از جمله آنهاست.

هم‌چنین رئیس آموزش و پرورش نیشابور گفت: از ویژگی‌های برجسته این حافظان هم‌سن بودن، هم‌سطح بودن و در یک کلاس و دوره بودن است.

محمدیوسف سپهری‌راد افزود: از دیگر ویژگی‌های این دانش‌آموزان تکمیل کردن دوره‌های عمومی هم‌چون روخوانی، روان‌خوانی و تجوید است که پس از این دوره‌ها وارد مرحله حفظ قرآن شده‌اند.

سپهری‌راد با بیان اینکه برخی از این عزیزان از پیش‌دبستانی به دارالقرآن آمده‌اند، اظهار امیدواری کرد: حافظانی که هم‌اکنون در مقطع راهنمایی و سال اول دبیرستان هستند هم‌زمان با دیپلم حافظ کل قرآن کریم باشند.

در این مراسم از 46 نفر از حافظان چهار جز‌ء تا 17 جزء مدرسه امام خمینی(ره) این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول