اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل معطر از گل‌های بهاری شد

شهدای گمنام؛ تاج ‌‌گل خوش‌ نام

خبرگزاری فارس: اردبیل این روزها عطر و بوی شهادت گرفته و شهدای گمنام به تمثال تاج ‌گل‌های خوش نام پیام‌آور عزت و افتخار هستند.

شهدای گمنام؛ تاج ‌‌گل خوش‌ نام

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در روزهایی که دل‌های عاشقان در حزن بی‌بی دو عالم، صدیقه طاهره غمناک است و دل‌ها حال و هوای معنوی به خود گرفته است ورود 11 شهید گمنام به اردبیل بر شدت حزن و اندوه و افزایش حال و هوای معنویت افزوده است به طوری که امروز از هر کوی و برزن اردبیل عطر شهدا به مشام می‌رسد.

شهدا که قافله سالار حریت و عزت این ملت هستند بی‌توجه به سرمایه‌ها و داشته‌های دنیوی و مادی خود با گذری صالح و عابدانه به مقام قرب الهی رسیدند و در این دنیای خاکی آنچه را که باید وا گذارند رها کرده و رو به سوی رب تعالی حرکت کردند.

شهدا و جان‌باختگان راه حق و حقیقت تمثال باور‌های معنوی و اتحاد‌گونه ملت ما هستند که از نوجوان گرفته تا پیر‌مرد‌ها راهی جبهه حق علیه باطل شدند و هرگز اجازه ندادند دشمن عنود سرزمین پاک این دیار را آماج مطامع دنیوی و خوشگذران خود کند.

سروهای قامت بسته به عشق سید‌الشهدا و دلاوری‌های صحنه کربلا شاید به ظاهر امروز بی‌نام و نشان وارد اردبیل می‌شوند اما نام و نشان آنها شهره آفاق شده به طوری که این شهیدان برای همیشه تندیس‌های حقانیت و ظلم ستیزی ملت ما هستند که خواب راحت را از چشم صدام و صدامیان ربودند و لحظه‌ای اجازه ندادند خاک پاک وطن اسلامی‌مان مورد نگاه بد‌خواهان باشد.

شهدای گمنام سبک‌بال اما با افتخار تمام امروز و فردا در شهرهای مختلف استان اردبیل مورد استقبال قرار می‌گیرند و این حرکت لبیک به خواسته و مطالبه حقیقی آنهاست که همیشه از ما می‌خواهند مبادا راه ولایت و حقانیت این نظام را گم کرده و به مانند گمگشتگان اسیر روزمرگی‌ها و گذر تاریخ شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اقشار مختلف مردم، دانشجویان و جوانان تا ساعاتی دیگر در حالی میزبان شهدای گمنام خواهند بود که آینده‌سازان این سرزمین به وجود آنها می‌بالند و احساس می‌کنند سر دفتر معرفت و علم و مهارت خود را باید با یاد و نام شهدا عجین شده ببینند تا مبادا در گذر روزگار مفهوم ایثار و شهادت، حریت و آزادیخواهی، نجابت و شجاعت و اخلاص و مردانگی رنگ و بوی دیگری گرفته و غبار غربت به خود بگیرد.

آری امروز شهدای گمنام سبک‌بال و آسوده فراغ پا به سرزمینی می‌گذارند که اهالی آن به وجود یسری‌ها، بنی‌هاشم‌ها، برزگر‌ها، بالازاده‌ها و هزاران هزار سردار و شهید پر‌افتخار به خود می‌بالد و نام و نشان خود را در سترگ زمان و سطور تاریخ می‌بینند.

شهدای گمنامی که امروز جبروت خاصی به اردبیل می‌بخشد بوی لشکر عاشورا را با خود به همراه دارد و این مادران شهدا هستند که داغ فرزند را تازه می‌کنند و دل به آیینه صفا می‌شویند و با زمزمه مهربانانه محلی از فرزند خود سراغی می‌گیرند که شاید در کنار خروش دجله و فرات‌ آرام گرفته است.

در این بین آنچه که حزن‌انگیز به نظر می‌رسد آه و فغان مادران 170 شهید جاوید‌الاثر دیار سبلان است که در عین برخورداری از صبر و مقاومت زینبی و عفاف و حجاب فاطمی آنچنان داغدیده به نظر می‌رسند که گویی باید زمین و زمان را به هم دوخت تا ذره‌ای از کباب شدن دل آنها را به حقیقت و نظاره نشست.

مادران شهدایی که حجله‌های فرزندانشان را به مانند علی‌اکبر و قاسم بر‌پا داشته‌اند و ساعت‌ها در نگاه نافذ خود به نظاره نشستند تا شاید نشان و بویی از فرزندانشان پیدا کنند تا تسکین دل درد‌آلودشان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اردبیل به عنوان کهن دیار بوم ایران ساعاتی دیگر میعاد‌گاه عشق و دلدادگی به شهدا و مجاهدان راه حق می‌شود که‌ بی‌ادعا پا به میدان رزم گذاشتند و در کمال آرامش و بی‌ادعایی پا به دیار خود نهادند تا در جمع اصحاب فضیلت و ادب و کمال و معرفت آرام گرفته و جلوس همیشگی پیدا کنند.

و چه زیباست این مجالس را قدر دانسته، جلیس ره‌مردان حق باشیم که بی‌ادعا لبیک یا خمینی و خامنه‌ای سر دادند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول