اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه "جابر ابن حیان" در شرق استان تهران گشایش یافت

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه "جابر ابن حیان" در شرق استان تهران با حضور فرماندار شهرستان دماوند گشایش یافت.

نمایشگاه "جابر ابن حیان" در شرق استان تهران گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان دماوند، دومین جشنواره جابر ابن حیان در شرق استان تهران در پژوهشکده شهید فائزی دماوند افتتاح شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این مدارس ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان، مربیان و معلمان آموزش و پرورش گفت: خداوند را شاکریم در دوره‏ای زندگی می‏کنیم که تمامی تلاش و سعی نظام در جهت رشد علم و دانش است و به این موضوع به عنوان یک ارزش نگاه می‏شود.

علی‏رضا قاسمی‏فرزاد افزود: بنیان دین مقدس اسلام بر علم، دانش و آگاهی انسان‏ها بنا نهاده شده است و با جهل و نادانی مبارزه می‏کند.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام حاکم سعی می‏کرد تا جلوی رشد علمی جامعه را بگیرد و حتی اجازه تحقیق و پژوهش را به دانشجویان نمی‏داد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت جایگاه علم و دانش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به علم و پژوهش به عنوان یک ارزش مطرح شد و اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام به رشد شاخص‏های علمی در کشور است.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: رشد و شکوفایی نسل‏های آینده باید از دوران تحصیل در مدرسه آغاز شود تا موجب تقویت انگیزه پژوهش در نسل‏های بعد باشم و در آینده نیز شاهد ظهور دانشمندانی همچون شهید شهریاری و احمدی‏روشن باشیم.

وی به رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران در جهان اشاره کرد و افزود: امروز ایران اسلامی در کشورهای منطقه رتبه نخست و در دنیا، رتبه هفدهم علمی را داراست و این به برکت انقلاب اسلامی، خون مطهر شهدا، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش و مجاهدت دانشمندان این سرزمین به دست آمده است.

در پایان این مراسم، با اهدای جوایزی از مربیان راهنمای این طرح توسط فرماندار و مسئولان شهرستان دماوند تقدیر شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول