اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود 8 هزار بهره‌بردار و کشاورز

"انبار غله ایران" ایستگاه هواشناسی ندارد

خبرگزاری فارس: شهرستان هشترود با وجود اینکه انبار غله ایران به حساب می‌آید، اداره هواشناسی ندارد و همین امر مردم و کشاورزان منطقه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است که به کشاورزی لطمه می‌زند.

"انبار غله ایران" ایستگاه هواشناسی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، با وجود توسعه‌ فناوری‌های کشاورزی در چند دهه اخیر، تولیدات کشاورزی هنوز هم به وضعیت جوی و اقلیمی منطقه بستگی دارد، از این رو آگاهی از منابع طبیعی موجود و شرایط مورد انتظار زیرسطح خاک و حدفاصل خاک و هوای اتمسفر پایین، راهنمایی‌های سودمندی را برای تصمیمات راهبردی در برنامه‌ریزی طولانی مدت نظام‌های کشاورزی فراهم می‌کند.

*هشترود قطب کشاورزی ایران با 8300 بهره‌بردار و کشاورز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در همین رابطه به فارس گفت: این شهرستان با 3 هزار و 200 هکتار باغات، 85 هزار هکتار اراضی کشاورزی و زمین زراعی از جمله تولید‌کنندگان مهم گندم، سیب‌زمینی و میوه‌جات در استان حتی شمال غرب کشور است.

جعفر صادقی اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان از این مقدار اراضی و باغات در سال 100 هزار تن گندم، 9 هزار تن سیب‌زمینی و 30 هزار تن انواع سیب و 5 هزار تن نخود تولید می‌کنند.

وی افزود: سالانه نزدیک به 12 هزار تن شیر، 2 هزار تن گوشت قرمز و 3 هزار تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود، تعداد کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان را 8 هزار و 300 نفر اعلام کرد.

گزارش فارس حاکی است، علاوه بر اینکه شهرستان هشترود قطب کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی است با توجه به شرایط اقلیمی و منطقه‌ای این شهرستان در فصل زمستان بارش‌های سنگین برف همراه با کولاک راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در این شهرستان را دوچندان کرده است.

سال گذشته بارش چهار متری برف همراه با کولاک موجب مسدود شدن 20 روزه 287 روستای این شهرستان و راه‌های اصلی کرده بود و دست آخر مسئولان امر برای کمک‌رسانی به روستاییان از بالگرد استفاده کردند.

براساس این گزارشٰ، علی نجاری فرماندار شهرستان هشترود پیش از این راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی را برای پیشبرد سیاست‌های کشاورزی در منطقه و اطلاع‌رسانی در مواقع ضروری به هموطنان به ویژه در فصل پاییز و زمستان را مورد تاکید قرار داده بود.

با همه این موارد مطرح شده امید است مسئولان هواشناسی کشور و استان با همکاری مسئولان شهرستان هشترود هر چه سریع‌تر در راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در این شهرستان اقدام کنند تا این شهرستان همانند گذشته با تولید محصولات کشاورزی بیشتر جایگاه خود "انبار غله ایران" را باز یابد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول