اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند خبر داد

شناسایی نخبگان قرآنی در مسابقات قرآنی دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس:‌ معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان منطقه سه کشور در این دانشگاه گفت:‌ یکی از اهداف برگزاری این مسابقات شناسایی نخبگان قرآنی در سطح دانشگاه‌های کشور است.

شناسایی نخبگان قرآنی در مسابقات قرآنی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد لامعی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات اظهار داشت: ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، اسلامی، اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی نیز دیگر هدف وزارت علوم برای برگزاری همه‌ساله این مسابقات در کشور است.

وی ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن، تقویت و توسعه فضای معنوی قرآنی، ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی در دانشگاه‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات در سطح کشور اعلام کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند ادامه داد: این مسابقات در سطح دانشگاه‌های منطقه یک به میزبانی دانشگاه امیرکبیر، منطقه دو دانشگاه بوعلی همدان، منطقه چهار مجتمع آموزش عالی اردکان، منطقه پنج در دانشگاه شیراز و منطقه سه در دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است.

*آغاز مسابقات قرآنی دانشجویان از سال 64

لامعی به پیشینه برگزاری این مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم در سطح دانشگاه‌های دولتی کشور از سال 64 توسط جهاددانشگاهی آغاز و با همکاری مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها تا سال 83 تداوم یافت.

وی ادامه داد: در این سال و با تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی مقرر شد هر یک از وزارت‌خانه‌های علوم، بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و دبیرخانه دانشکده‌های علوم قرآنی سازمان اوقاف نسبت به برگزاری مسابقات قرآنی برای دانشجویان اقدام کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در ادامه برگزیدگان این مسابقات در سطح مسابقات ملی دانشجویان کشور به رقابت می‌پردازند.

لامعی به چگونگی داوری این مسابقات اشاره کرد و یادآور شد: داوری این مسابقات بر اساس آخرین آیین‌نامه  تدوین شده توسط شورای قرآن سازمان اوقاف است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول