اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند خبر داد

حضور 38 دانشگاه در مسابقات قرآنی دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند از حضور 38 دانشگاه در این مسابقات خبر داد و گفت: از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه فردوسی مشهد، حکیم سبزواری، دامغان، گلستان، گیلان، صنعتی شاهرود و صنعتی بیرجند اشاره کرد.

حضور 38 دانشگاه در مسابقات قرآنی دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد لامعی صبح امروز در حاشیه مراسم برگزاری مسابقات قرآنی دانشگاه‌های منطقه سه کشور اظهار داشت: موسسات غیرانتفاعی امام رضا (ع)، خاوران، سبحان، خیام و مجتمع آموزش عالی تربیت نیز در این مسابقات قرآنی حضور دارند.

وی گفت: این مسابقات توسط وزارت علوم در سه سطح دانشجویی، کارمندی و اعضای هیئت علمی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: این مسابقات با هدف شناسایی و تربیت نیروی قرآنی متفکر در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

لامعی،یکی دیگر از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی در سطح دانشگاه‌های کشور را ورود فرهنگ قرآن در سطح جامعه قرآنی عنوان کرد و گفت: رویکرد برگزاری این مسابقات در راستای عمل به منویات رهبری است که قرآن را علاج دردهای جهان اسلام عنوان کردند.

*حضور 340 دانشجو در مسابقات قرآنی

وی تصریح کرد:‌ در این دوره از مسابقات 340 دانشجو از بین نخبگان قرآنی دانشگاه‌های منطقه سه در دو بخش شفاهی و کتبی با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند ادامه داد:‌ در بخش شفاهی این مسابقات در رشته‌های تحقیق، تحلیل، حفظ 10، 20 و 30 جزء قرآن برگزار می‌شود همچنین بخش کتبی این مسابقات نیز شامل قرآن‌شناسی، مفاهیم قرآنی، عترت، و سیره معصومان است.

لامعی تصریح کرد: مجموعه‌هایی از جمله نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، استانداری، سپاه، فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و جهاددانشگاهی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در برگزاری این مسابقات مساعدت داشتند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول