اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سالروز شهادت بانوی بی‌نشان بقیع

قروه صحنه وداعی دوباره با شهدای گمنام بود

خبرگزاری فارس: در آستانه شهادت بانوی بی‌نشان بقیع، شهرستان قروه امروز صحنه وداع دوباره مردم ولایی خود با پنج شهید گمنام بود.

قروه صحنه وداعی دوباره با شهدای گمنام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امروز یکبار دیگر عطر خوش شهادت در سراسر شهرم پیچید، عطری غریب در عین آشنایی، عطری که در گمنامی آوازه‌ای جهانی دارد.

امروز رواق چشم همه ما آشیانه شهدای گمنام بود و دل تنگ ما، اشک تنها  حرفی بود که با شهدا داشتیم، تپش قلب مادران شهدا سینه‌هامان را شاید برای لحظه‌ای به لرزه درآورد و شکست مادری که اطمینان دارد اگرچه پنج‌شنبه‌ها مزار جگرگوشه‌اش را با مهر مادری به اشک مطهر نمی‌کند، اما مادر فرزندش کس دیگری است که لحظه شهادت سرش را به دامان گرفته و همیشه همراه اوست.

و در این میانه چه حال غریبی داشتند بازماندگان از قافله شهدا در دل نجوا می‌کردند، چقدر اینجا که تو هستی آسمان دلتنگ است میدان صبحگاه صبحگاهان سرود تو را سر می‌دهد، حمزه و کمیل و میثم به امید آمدنت تمام تاریخ را به نظاره نشسته‌اند.

و چقدر نگاه دوکوهه بی‌تو بی‌رنگ است.

امروز حلقه‌های گل در دستان سربازان ولایت، یک جای خالی داشت، جای خالی عکس شهید ... جایش خالی بود اما نام و نشانش را در گمنامی یافته بود همانند بانوی بی‌نشان مدینه.

شهدایی که سید شهیدان اهل قلم آنان را اینگونه معرفی کرد: تقدیر حقیقی در کف مردانی است که پروای نام ندارند، آنان از گمنامی خویش کهفی ساخته‌اند و در آن پناه گرفته‌اند، مردان حق اهل شهرت نیستند.

امام جمعه قروه با بیان اینکه شهدای گمنام نام و نشان خود را در گمنامی یافته‌اند، گفت: شهادت مقامی است که نصیب هرکس شود تا همیشه تاریخ زنده خواهد بود.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا با تقدیر از حضور گسترده مردم انقلابی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم افزود: از مردمی که در جانبازی و شهادت‌طلبی شهره‌اند همین انتظار می‌رفت که با فداییان ولایت وداعی باشکوه داشته باشند.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان هم گفت: این شهدا جزو 10 شهید گرانقدری هستند که در سال 1380 در مناطق عملیاتی جنوب تفحص و در همان سال برای خاکسپاری به استان کردستان انتقال یافتند که پنج شهید در شهرستان قروه و پنج شهید دیگر در سنندج آرام گرفتند.

داوود مهاجر هم در این مراسم با اشاره به اهداف جابه جایی مرقد نورانی شهدای گمنام گفت: به علت قرار گرفتن قبور مطهر "شهدای گمنام شهرستان قروه" در مسیر جاده، کمبود فضای لازم برای توسعه یادمان و همچنین واقع بودن قبور مطهر شهدا در نقطه‌ای کور، با درخواست مردم و مسئولین شهر شهیدپرور قروه و موافقت نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان، تصمیم بر انتقال قبور شهدای گمنام به مکان دیگری گرفته شد.

وی با بیان اینکه مکان پیش‌بینی شده جدید کارشناسی شده و در مرحله آماده‌سازی ساخت یادمان قرار گرفته است، افزود: تا سوم خرداد ماه سال جاری (سالروز آزادی سازی خرمشهر) 50 درصد پروژه قابل بهره‌برداری است و در مهر ماه سال جاری (هفته دفاع مقدس) به مرحله اتمام خواهد رسید.

فرماندار قروه در گفت‌وگو با فارس گفت: مردم قروه از ابتدای انقلاب اسلامی نشان داده‌اند همواره پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های این انقلابند.

نادر فخری تصریح کرد: این وداع با شکوه حاکی از قدردانی و قدرشناسی مردم به شهداست.

محمد سلیمانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان هم با بیان اینکه همه بشریت مدیون شهید هستند، گفت: اینجا امروز صحنه ادای دین به کسانی است که همه هستی خود را فدا کردند تا انقلاب پابرجا و مستحکم بماند.

فریاد یاحسین (ع) و یازهرا (س) بدرقه شهدا شد تا دل خانواده‌هایی که هنوز چشم به راهند تا پیکر عزیزانشان را به آغوش بکشند، آرامش یابد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول